ט"ו אייר התשפ"ד
23.05.2024
ציר דיפלומטי מסביב לעולם

נציגי משפחות החטופים סיפרו בבית-הכנסת הגדול בניו-יורק על החטיפות

בניו יורק, וושינגטון, פריז, ועם שגרירים רבים מהעולם: בני משפחות החטופים מגייסים את העולם להחזרת החטופים והנעדרים הביתה במהרה

נציגי משפחות החטופים סיפרו בבית-הכנסת הגדול בניו-יורק על החטיפות
נציגי המשפחות נואמים מול חברי פרלמנט בעולם צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים

משלחת בני משפחות החטופים והנעדרים לארה"ב נכחה בישיבת מועצת הבטחון של האו"ם בניו יורק ביום שלישי, ובמסיבת העיתונאים המשותפת לשגריר גלעד ארדן ולשר החוץ אלי כהן. משתתפי המשלחת צפו מקרוב בדברי מזכ"ל האו"ם שעוררו זעם רב בקרבם והתקבלו במחאה חריפה על ידי שר החוץ אלי כהן.

חברי המשלחת יצאו אחר-כך להשתתף בהפגנת-תמיכה שהתקיימה מול בניין מטה האו"ם, והתקבלו בחום ובדברי-חיזוק על ידי משתתפי ההפגנה, חברי הקהילה היהודית העניפה בניו-יורק.

בערב התארחו חברי משלחת בני משפחות החטופים והנעדרים בבית-הכנסת הגדול בניו-יורק, וסיפרו לקהל הגדול את סיפורי ההתקפה הרצחנית כפי שחוו אותה על בשרם. ההתכנסות הסתיימה בתפילה ובשירת "התקווה". אתמול הגיעה המשלחת לוושינגטון, לסדרה של מפגשים עם סנטורים וחברי קונגרס.

משלחת של משפחות החטופים והנעדרים שהתה אתמול בפריז, וקיימה סבב של פגישות עם אישי-ציבור ופוליטיקאים בכירים. המשלחת נפגשה עם מזכ"לית אונסק"ו, אודרי אזולאי, עם יו"ר הסנאט הצרפתי ז'רארד לרצ'ר, וקבוצת חברים בכירים של האסיפה הכללית בראשותו של סילבן מיילרד.

אופיר ויינברג מקיבוץ בארי, בת-דודתו של איתי סבירסקי שנחטף לעזה שעה שהוריו נרצחו באכזריות, התייצבה עם תום הפגישות בפני סוללת נציגי התקשורת ואמרה: "אין לי דרך להסביר במילים מה שעבר עלינו באותן שעות, כאשר חדרה לתודעתנו ההכרה שכל משפחתנו עומדת להירצח. אני מבקשת מכם – תצעקו את הצעקה שלנו להחזרת החטופים המוחזקים על ידי ארגון טרור, בייסורים נוראים. הזמן אוזל".

במשלחת לפריז השתתפו גם מאי ושני ירושלמי, אחיותיה של עדן ירושלמי הנמנית על באי מסיבת-הטבע בקיבוץ רעים שנחטפו, ומורן בצר תייר, שבני משפחתה יגב בוכשטב ורימון קרישט נמנים על החטופים.

שגרירי בלגיה, בולגריה, ניו זילנד נפגשו אתמול בישראל עם נציגי המשפחות, שגרירי מדינות מרחבי העולם ממשיכים להיפגש עם בני משפחות החטופים והנעדרים, המתקיימים במחלקה הדיפלומטית של מטה המשפחות לשחרור החטופים והנעדרים.

אתמול נפגש שגריר בלגיה בישראל, ז'אן-לוק בודסון עם נציגות של בני המשפחות. הפגישה התנהלה בנימה אישית, כאשר השגריר בודסון מביע את מחויבותו בעדיפות ראשונה לסיוע בהחזרת החטופים: "אני אומר זאת כאב, כבן וכנציג רישמי. אני מתרשם מאד מרמת הסולידריות בחברה האזרחית הישראלית. סולידריות זו מהווה דוגמה ומודל. אני מכיר משפחה בכפר עזה, השולחת בכל שנה עפיפון לעזה עם מסר של שלום. בביקורי בכפר עזה ראיתי את אותו עפיפון, מכוסה בדם".

נציגת שגרירות בולגריה, יוליאן יאקימוב, אמרה במהלך ביקורה במטה המשפחות, כי בולגריה גינתה את מתקפת הטרור מתחילתה: "בולגריה עומדת בסולידריות עם ישראל, ותעביר ליעדה את ההודעה בדבר טיפול הצלב האדום. בולגריה תקדם את שחרור החטופים ללא קשר לאזרחותם".

שגרירת ניו זילנד, זואי קולסון-סינקליי אמרה לנציגי המשפחות בעת פגישתם: "אני אמא לשתי ילדות. נעשה ככל שבכוחנו כדי לסייע, מתוך הדגשת הצורך הדחוף בסיוע הצלב האדום. אני מתפללת לשובם של החטופים".

היום תתקיים הצהרה משותפת של קהילות יהודיות בישראל, ארה"ב וברחבי העולם לגבי משפחות החטופים והנעדרים. מנהיגי קהילות יהודיות בישראל, ארצות הברית וברחבי העולם ישאו היום (חמישי) בשעה 18:00 הצהרה משותפת על אימוץ משפחות החטופים והנעדרים ופעולה משותפת לשחרורם.

 

חמאס עזה ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד