י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
טרור חובק עולם 

איראן מעורבת במלחמה מכף רגל ועד ראש

איראן מספקת הכשרה לחמושים ברחבי המזרח התיכון, כולל חמושים בעזה, שכירי חרב אפגנים שנלחמים בסוריה. כשהמתקפה החלה ב-7 באוקטובר, חמאס יצר קשר עם אנשי משמרות המהפכה וחיזבאללה

איראן מעורבת במלחמה מכף רגל ועד ראש
רמטכ"ל צבא איראן מוחמד באקרי צילום: סוכנות הידיעות תסנים

כשהמתקפה הרצחנית של חמאס החלה ב-7 באוקטובר, על פי גורמים מערביים ומצרים, חמאס יצר קשר עם אנשי משמרות המהפכה וחיזבאללה בחו"ל כדי להודיע ​​להם שהתקיפה החלה, כך דיווח ה'וול סטריט ג'ורנל'.

מאז, משמרות המהפכה, חיזבאללה, חמאס ומיליציות נוספות באזור נמצאים בקשר הדוק כדי לתאם את פעילותם. מפקד כוח קודס איסמעיל קאאני היה בימים האחרונים בלבנון כדי להתייעץ עם אנשי חמאס וחיזבאללה, כולל מנהיגים מארגוני טרור שונים ויועצים למשמרות המהפכה.

משמרות המהפכה מדווחים ישירות למנהיג העליון של איראן, האייתוללה עלי חמינאי. אנשי המהפכה פועלים ללא תלות בממשלה הנבחרת של איראן ובצבא הסדיר שלה, כאשר אנשי משמרות המהפכה מתנהלים עם צבא משלהם.

איראן מספקת הכשרה לחמושים ברחבי המזרח התיכון, כולל חמושים בעזה, שכירי חרב אפגנים שנלחמים בסוריה, לוחמי חיזבאללה מלבנון, כוחות שיעים מעיראק והחות'ים מתימן, כך אמר סעיד גולקר, מומחה למשמרות המהפכה באוניברסיטת טנסי. "קשה מאוד לעשות מבצע כזה ללא תמיכת חיזבאללה ומשמרות המהפכה. לחמאס אין את היכולת לעשות את זה", אמר גולקר.

נורמן רול, שהיה פקיד המודיעין האמריקני הבכיר באיראן בין השנים 2008-2017, אמר כי משמרות המהפכה מעורבים באימונים, מימון ותמיכה בקבוצות באזור, אך אמר שזה לא אומר שאיראן ניהלה את התקפות ה-7 באוקטובר. "רק לעתים רחוקות יש צורך שאיראן תערב את אנשיה", אמר.

איראן חמאס עזה חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד