י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
גילתה תושיה

מטפלת פיליפינית נתנה למחבל את החסכונות שלה, והצילה את עצמה וקשישה בת 95

מטפלת פיליפינית נתנה למחבל את חסכונותיה, הצילה את עצמה ואת הקשישה בת ה-95 בה טיפלה. קמיל ג'סלבה פתחה את ארנקה, מסרה למחבל 370 דולר שהיו מיועדים לנסיעה הביתה וסמארטפון

מטפלת פיליפינית נתנה למחבל את החסכונות שלה, והצילה את עצמה וקשישה בת 95
מתקפת הפתע על ישראל צילום: פלאש 90

מטפלת פיליפינית הצילה את חייה ואת חייה של מעסיקתה בת ה-95 ניצה חפץ ב-7 באוקטובר בכך שהעניקה למחבל חמאס שפרץ לביתם בגבול עזה את החסכונות שהכינה לטיול המתוכנן לפיליפינים יומיים אחר כך.

"פתחתי את הארנק ואמרתי לו לקחת את כל מה שיש לי, 1,500 שקל (370 דולר), רק כדי להציל את עצמי ואת ניצה", סיפרה המטפלת, קמיל ג'סלבה, ל-Ynet. "הראיתי לו את כרטיס הטיסה וביקשתי ממנו פשוט לא לקחת את זה".

לאחר מכן שאל המחבל אם יש עוד כסף בבית, בקיבוץ נירים, והסתובב בבית כשמאחוריו ג'סלבה בת 31. הוא לקח את הסמארטפון של ג'סלבה ובסופו של דבר עזב.

"זה נס שנשארתי בחיים", אמרה ל-ynet. "אמרתי לאמא שלי שאני הולכת למות, וביקשתי ממנה לשלוח לי תמונה של הבן שלי כי הרגשתי שאני לא אצא מזה בחיים".

ג'סלבה נעלה את עצמה ואת חפץ בחדר הממ"ד, שם שהו מספר שעות עד שהגיעה עזרה.

היא סיפרה על הרגע שהיא מצאה את עצמה עומדת מול המחבלים. "היו הרבה כאלה, והייתי בטוחה שהם יהרגו אותנו", היא אמרה. "קמתי ואמרתי לאחד מהם, 'שלום אדוני'. ואז הוא שאל אותי 'איפה הכסף?'".

"ניצה התעוררה ורצתה למחות, והוא התחיל לצעוק עליה", המשיכה. "פחדתי, אמרתי לה 'ניצה, בבקשה תהיי בשקט', והסתכלתי עליו. ראיתי שהוא נהיה עצבני, ודאגתי עוד יותר. אמרתי לו, 'בבקשה, אדוני, היא זקנה ולא מבינה כלום. בבקשה אל תעשה כלום".

לאחר יציאת המחבלים נותרו שתי הנשים, מחובקות זו בזו, בחדר המוגן, עד שהגיעו חיילים ישראלים.

ג'סלבה ביטלה את טיסתה לפיליפינים כדי להישאר עם חפץ. "אני מרגישה שאני לא יכולה לעזוב אותה, כאילו היא החברה הכי טובה שלי", אמרה. "היא סומכת עליי ואני סומכת עליה". היא מקווה לטוס הביתה בעוד חודש.

בתו של חפץ, יעל אריאלי, בת 74, המתגוררת בקיבוץ שער הגולן בצפון בקעת הירדן, אמרה שג'סלבה יצרה איתה קשר באותו בוקר נורא, "מאוד לחוצה ומפוחדת". היא קראה לה מלאך, ואמרה שג'סלבה הצילה את חייה של אמה, שחיה בקיבוץ נירים כבר 70 שנה.

חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד