י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
ברוב של 412 מחוקקים

בית הנבחרים הצביע על החלטה לתמוך בישראל כדי שתנצח במלחמה נגד חמאס

ברוב של 412 מצביעים בית הנבחרים האמריקני קיבל החלטה לתמוך בישראל נגד חמאס. זו ההחלטה הראשונה שהועברה לאחר שמייק ג'ונסון נבחר ליו"ר. רק 10 מחוקקים בלבד התנגדו

בית הנבחרים הצביע על החלטה לתמוך בישראל כדי שתנצח במלחמה נגד חמאס
הקונגרס האמריקני צילום: דוברות נשיא אוקראינה

בית הנבחרים האמריקני הצביע ברוב מוחץ על קבלת החלטה המכריזה על סולידריות עם ישראל, ומתחייבים לתת לישראל את כל הסיוע הביטחוני שהיא צריכה כדי להילחם ולנצח במלחמתה עם חמאס.

ההצבעה, 412 מול 10 מתנגדים, הייתה החקיקה הראשונה שבוצעה תחת היו"ר החדש מייק ג'ונסון, הרפובליקני מלואיזיאנה. הוא נבחר לתפקיד ביום רביעי לאחר שלושה שבועות סוערים בהם נאבקו הרפובליקנים להחליף את קווין מקארתי, הרפובליקני מקליפורניה.

תשעה דמוקרטים ורפובליקני אחד התנגדו להחלטה. שישה דמוקרטים נמנעו, למרות שחמישה מהם היו שותפים להחלטה בעבר.

ההצבעה שיקפה את התמיכה הגורפת והדו-מפלגתית שהביעו מחוקקים במאמצים של ישראל לנצח את חמאס ברצועת עזה, שעליה השתלט חמאס ב-2007, כנקמה על התקפותיה ב-7 באוקטובר, שבהן נהרגו יותר מ-1,400 אזרחים וחיילים.

משרד הבריאות העזתי המנוהל על ידי חמאס אומר שהתקיפות הישראליות הרגו יותר מ-6,500 בני אדם, ה'וושינגטון פוסט' ציין כי זהו מספר שלא ניתן לאמת באופן עצמאי.

ההחלטה קובעת כי זכותה של ישראל להגן על עצמה, מגנה את חמאס וקוראת לשחרר את בני הערובה שנחטפו. "ההחלטה מגנה בצורה החריפה ביותר את הזוועות של חמאס וחוזרת על זכותה של ישראל להגן על עצמה יחד עם תמיכתה הבלתי מעורערת של אמריקה במדינת ישראל", אמר מייקל תומאס חבר בית הנבחרים, ההחלטה "תעביר מסר ברור. העולם שטרוריסטים ונותני החסות שלהם יידרשו לתת דין חשבון".

"הקונגרס הזה יתן את הגב לישראל לחסל את תשתית הטרור של חמאס", אמר חבר בית הנבחרים גרגורי מיקס. "נעמוד עם בעלת בריתנו ישראל".

חמאס עזה ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד