ט"ז אייר התשפ"ד
24.05.2024
"עוד פעם חירטט אותנו"

האם נתניהו לקח אחריות? הפרשנים מאוכזבים

19 ימים עסוקים באולפני התקשורת המובילים עם הרייטינג הגבוה בדרישה מראש הממשלה לקחת אחריות על המחדל על הכישלון בהגנה על תושבי הדרום, חרף הבטחותיו שנים רבות. אמש הוא אמר משהו בנושא אבל לטעמם זה לא מספיק, זה לא הנוסח שהם הכתיבו

האם נתניהו לקח אחריות? הפרשנים מאוכזבים
נתניהו בהצהרה צילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא אמש הצהרה לאזרחי ישראל, שבה אמר בין היתר: "נברר עד תום מה קרה בגבול הדרום ועוטף עזה. המחדל הזה ייבדק עד תום. כולם יצטרכו לתת תשובות, גם אני. אבל כל זה יקרה אחרי המלחמה". עוד הוסיף ואמר "כראש הממשלה אני אחראי להבטחת עתידה של המדינה - וכעת תפקידי להוביל העם לניצחון מוחץ".

באולפני הטלוויזיה וברשתות החברתיות נראה היה שהעיתונאים והפרשנים עדיין לא באו לידי סיפוקם. 19 ימים הם ממתינים שנתניהו יקבל אחריות על המחדל בקולו בבירור ולטעמם הדברים שאמר אמש אינם בגדר לקיחת אחריות לפחות לא מלאה, חדה וברורה מעל לכל ספק.

הכתב המדיני של 'חדשות 12', ירון אברהם התייחס להצהרת נתניהו  מיד עם סיומה ואמר: "חשוב לשים לב: נתניהו לא לקח אחריות. בטח לא את ה-אחריות. הוא הלך כברת דרך אבל הניסוח נבחר בקפידה. גם אני ולא בעיקר אני, גם לא אני בלי המילה "גם". תשובות לעתיד זה לא קבלת אחריות, זו הורדת לחץ מזה שמצפים ממך לקבל אחריות".

גם הכתבת בכנסת של הערוץ, דפנה ליאל הגיבה: "לא יודעת מה אתכם אני לא שמעתי הערב שום לקיחת אחריות על מה שהיה ב-7.10 אלא רק לקיחת אחריות על הנצחון, אם יהיה. להגיד אצטרך לתת תשובות כמו כולם, בבוא העת, זה לא צעד מנהיגותי ממי שעומד בראש המערכת".

הכתב הפוליטי של 'וואלה', יקי אדמקר כתב לאחר ההצהרה: "לא לוקח אחריות באופן מלא אך מבהיר שגם הוא יצטרך לתת תשובות ביום שאחרי המלחמה".

יו"ר מרצ לשעבר זהבה גלאון סיכמה את דברי נתניהו: "עוד פעם חירטט אותנו ולא לקח אחריות".

לעומתם, הכתב המדיני של 'ישראל היום', אריאל כהנא כתב בתגובה להצהרת ראש הממשלה: "הנאום הכי טוב של נתניהו מתחילת המלחמה, למה? כי נתניהו לקח אחריות כשאמר שגם הוא יצטרך לתת תשובות. כי הודיע על ימי אבל לאומיים. כי הגדיר נכון המשפט הראשון שזו מערכה על קיומנו. כי הזכיר את הקיבוצים, שפליטיהם טענו שהוא במכוון לא מכיר בקיומם. ובקיצור, כי התייחס לכל הנושאים שעומדים פתוחים בשיח הציבורי, לעומת תחושת הניתוק שיצרו ההצהרות הקודמות".

בנימין נתניהו חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד