י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
הלשעברים מדברים

איך הפך יחיא סינוואר למפלצת חסרת מעצורים? "היינו מוגבלים"

"עצרנו את כל הפלג הצבאי של החמאס, וחשבנו שהם יישארו במעצרי עולם - אבל לפחות 200 מהם שוחררו בעסקת טיעון". חוקר שב"כ לשעבר שחקר את סינוואר ובכירי החמאס הכבדים מכה על חטא ומגלה מי אחראי להתחזקות שלהם בבתי הכלא בישראל

איך הפך יחיא סינוואר למפלצת חסרת מעצורים? "היינו מוגבלים"
יחיא סינוואר צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

בכיר השב"כ לשעבר, מיכאל קובי שחקר בעבר את מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר ובכירי חמאס נוספים טוען בדיעבד: "היינו מוגבלים בידי משרד המשפטים והפרקליטות בראשות דורית בייניש בחקירת עצורים, וזה הקשה מאד על החקירות". כך אמר בראיון ל'ערוץ 14'.

לדבריו, "עצרנו את כל הפלג הצבאי של החמאס 500 איש, לא השארנו להם כדור אחד. ואנחנו חשבנו לתומנו שהם יישארו במאסרי עולם כולם - אבל לפחות 200 מהם שוחררו בעסקת טיעון שנעשו מפחד בית המשפט הישראלי".

דבריו מצטרפים לדברים שאמרה תת גונדר בדימוס, בטי להט, שפיקדה על הכלא בו היה כלוא מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר, בראיון לרדיו 'גלי ישראל': "היה לו הרבה דם על הידיים כולל דם פלסטינים שאותם הוא קבר חיים, כל אחד שהוא חשד בו ששיתף פעולה עם ישראל. כל הפרשנים והאלופים באולפנים שניסו לצייר אותו כפרגמטי אין להם מושג על מה הם מדברים. אף אחד מהם לא הכיר ולו לשנייה אחת את יחיא סינוואר".

לדברי בטי להט, "יש כמוהו עשרות כאלה שמתפתחים ויושבים בכלא עשרות שנים וזה לא מעניין אותם. כשהייתי ראש חטיבת המודיעין שלחתי להם הרבה מאוד מידעים על האיש הזה שבונה את. עצמו בכלא - ללא מענה. בעסקת שחרור שליט מי שבחר את שמות האסירים זה לא שב"כ ולא אמ"ן אלא אך ורק יחיא סינוואר".

מפקדת הכלא לשעבר תיארה: "הם עורכים בחירות בתוך הכלא, יש להם עורכי דין שהם השטינקרים שמעבירים מידע מכלא לכלא. אנחנו שנים מתלוננים על זה, אנחנו מוציאים על זה עשרות על דוחות למערכות המודיעין וזה לא מעניין אף אחד. מי שהתנגד לעצור את הפעילות של האנשים האלה זה שי ניצן שהתנהלו אצלו עשרות דיונים על כל המבנים של החמאס בכלא על זה שיש ראשי זרועות של החמאס בתוך הכלא".

כשנשאלה מה מערכת המשפט והפרקליטות עשו בנידון? היא סיפרה: "הרגשתי לא פעם שאנחנו מטרד. הבאנו מידע על העברות הכספים בין המחבלים אבל זה היה משהו מרוח ולעוס. הוא לא אהב את זה בלשון המעטה".

המראיין יעקב ברדוגו שאל: "את אומרת שמערכת המשפט היתה אחת המטיבות של האסירים בבתי הכלא ובראש ובראשונה שי ניצן?". ולהב משיבה: "ברור. אני מוכנה להגיד את זה בכל פורום שאתבקש. אני מוכנה ללכת גם לפוליגרף, שי ניצן היה מעורב בהכל".

יחיא סינוואר חמאס ערוץ 14 מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד