י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
חרבות ברזל | מתעדכן

"224 משפחות חטופים" | מטחים למרכז הארץ

הפלסטינים דיווחו על תקיפות עוצמתיות מהאוויר, הלילה ברצועת עזה. הנשיא ביידן שוחח שוב עם ראש הממשלה נתניהו. השגריר באו"ם, גלעד ארדן יוצא נגד רוסיה וסין אחרי הווטו שהטילו: "מדינות צבועות מגנות אותנו" | כל העדכונים והתיעודים מהזירות השונות ב'חרבות ברזל'

"224 משפחות חטופים" | מטחים למרכז הארץ
חרבות ברזל צילום: צלמי פלאש 90

נשיא ארה"ב וראש הממשלה שוחחו הלילה, מהבית הלבן נמסר כי השניים דנו בין השאר בהתפתחויות בעזה, במאמצים לשחרור חטופים ובהם אזרחים אמריקנים, ובמאמצים לאפשר יציאת בעלי אזרחויות זרות מרצועת עזה בהקדם האפשרי.

צה"ל יירט אמש טיל קרקע-אוויר ששוגר משטח לבנון לעבר כלי טיס מאויש מרחוק של צה"ל. היירוט נראה בשמי טבריה וביישובים באזור.

לאחר הווטו שהטילו רוסיה וסין במועצת הביטחון על הצעת ארצות הברית לגנות את חמאס, שגריר ישראל באו"ם אמר באו"ם: "מדוע כשישראל מגינה על עצמה יש מדינות צבועות שמגנות אותנו?". שגרירת ארה"ב באו"ם, לינדה תומס-גרינפילד, אמרה שהיא "מאוכזבת עמוקות" מהווטו שהטילו רוסיה וסין על ההחלטה האמריקנית במועצת הביטחון.

עדכונים שוטפים מכל הזירות:

15:30 - אתר פרו פלסטיני Middle East Eye מדווח כי ישראל תציף את מנהרות עזה בגז עצבים בפיקוח אמריקאי. רשת אל ג'זירה מיהרה לפרסם את הדיווח בערבית.

15:22 - שר הביטחון יואב גלנט, סיים לפני זמן קצר את הערכת המצב היומית עם בכירי מערכת הביטחון.

15:15 - כאן 11: ראש הממשלה נתניהו מונע את סגירת אל-ג’זירה בישראל. גורם מדיני: "זה לא מה שהכי חשוב בעולם כרגע".

15:10 - נשיא המדינה יצחק הרצוג במפגש עם משפחות החטופים ברהט: "קבינט החירום, קבינט ניהול המלחמה, מתנהל נכון ובאחריות ואני נותן גיבוי לקבינט הזה בראשותו של ראש הממשלה נתניהו וכל השרים שנמצאים שם".

14:45: צבע אדום בעוטף עזה.

14:42 - הנפילה בפתח תקווה | כבאות והצלה: יתכן שהטיל לא התפוצץ והוחל בפינוי מיידי של הדיירים בבניין. הצוותים מבצעים פעולות סריקות לאיתור לכודים/נפגעים בדירות וברכבים בסמוך תוך ניתוק מקורות אנרגיה. מסריקה ראשונה לא ידוע על לכודים.

14:40 - צה"ל חיסל את מפקד מערך הירי הרקטי של גזרת צפון חאן יונס.

14:19 - דיווח: מצרים נערכת לקליטת פצועים רבים מרצועת עזה - והקימה בתי חולים שדה לאורך הגבול.

14:15 - שר המשפטים יריב לוין ושר הפנים משה ארבל קיימו היום ישיבה עם גורמי המקצוע בסוגיית שלילת אזרחות ותושבות ממי שעוסק בטרור, תומך בטרור, מסית לטרור, או מזדהה עם מעשה טרור. נוכח מצב המלחמה, סוכם לקדם באופן מיידי חקיקה אשר תראה בביצוע פעולות כאמור בשעת מלחמה, משום נסיבה מחמירה לצורך שלילת האזרחות או התושבות.

14:10 - סגנית השר מיכל וולדיגר מתפטרת מתפקיד סגנית שר האוצר כדי להתמקד בתחום מומחיותה, שיקום הנפש.

14:02 - בשל פגיעה בבניין בפתח תקווה, פרצה שריפה באחת הדירות. כוחות כיבוי מבצעים פעולות סריקה לאיתור לכודים ונפגעים בדירות וברכבים בסמוך.

13:40 - מד"א: בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים. בשיגורים למרכז הארץ.

13:32 - אזעקות בגוש דן, בשפלה ובשרון.

13:18 - אזעקות בעוטף

12:50 - בתום מבצע מעצרים נרחב לסיכול טרור והחרמת אמצעי לחימה הלילה, נעצרו ביהודה ושומרון מעל 60 מבוקשים, מתוכם 46 פעילים בארגון הטרור חמאס; מתחילת המלחמה נעצרו כ-1000 מבוקשים

12:20 - גנץ בהצהרה: ״החזרת השבויים והנעדרים זה חלק בלתי נפרד מהמאמץ המלחמתי. ההחלטה להיכנס לממשלה הוכיחה את עצמה. זה היה הצעד הנכון למדינת ישראל. התמרון הקרקעי הוא רק שלב אחד בתהליך ארוך טווח שיימשך שנים״

12:00 - המשטרה: אנו עדים להפצת הודעה ברשתות החברתיות ולפיה מוצגים גילויי שמחה ביפו בעת נפילת טילים. נבהיר כי מדובר באירוע ישן שהתרחש ב-2021 במהלך מבצע שומר חומות. "הפצת הודעות כוזבות מייצרת חרדה ומתח בקרב האזרחים ופוגעת בחוסנו של הציבור הישראלי".

11:50 - אזעקות בעוטף

11:45 - מאמץ זיהוי הקרבנות נמשך: 808 אזרחים שנרצחו במלחמה זוהו עד כה ע"י משטרת ישראל

11:15 - דובר צה״ל בהצהרה: ״עד כה נמסרו הודעות למשפחותיהם של 224 חטופים״.

11:15 - דובר צה״ל בהצהרה: ״ביצענו הלילה פשיטה קרקעית מתוחמת. הפשיטה היא חלק מההיערכות לשלבי המלחמה הבאים. אסור להיכנס לשאננות. הנחיות פיקוד העורף מצילות חיים, ראינו את זה אתמול בראשון לציון״.

11:00 - חיזבאללה הודיע על עוד 2 מחבלים הרוגים - סה״כ 46 מחבלים משורותיו חוסלו מתחילת המלחמה.

10:35 - אחרי שעות של שקט: הירי התחדש, מטח לעבר יישובי העוטף

10:20 - ביממה האחרונה, מטוסי קרב של צה"ל תקפו מעל ל-250 מטרות של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה. בין המטרות שנתקפו, תשתיות טרור, מפקדות מבצעיות, פירי מנהרות טרור ומשגרי רקטות המוצבים בסביבה אזרחית אשר בוצע באמצעותם ירי לעבר ישראל במהלך הלחימה.

בנוסף, לוחמי זרוע הים תקפו עמדת שיגור של טילי קרקע אוויר של מערך האווירי של ארגון הטרור חמאס באזור חאן יונס, העמדה מוקמה בסמוך למסגד ולגן ילדים.

09:50 - למרכז הרפואי ברזילי הובאו מתחילת הלחימה ועד כה 1106 פצועים בדרגות חומרה שונות, עם מספר רב של פצועים אנוש וקשה. במהלך היממה האחרונה טופלו 26 פצועים בביה"ח, מתוכם 22 במצב קל ו-4 נפגעי חרדה. 10 מאושפזים נכון לעכשיו.

09:15 - בחמאס טוענים: פגענו במסוק של צה"ל באמצעות טיל "סאם 7"; גורם צבאי: היה ניסיון לפגוע עם טיל קרקע זעיר ברעים, לא זוהתה פגיעה

08:50 - ביהמ"ש המחוזי בב"ש החליט, בפסק דין ראשון, להחמיר את הענישה לשב"חים פלסטינים, וקבע את מתחם הענישה בין חודשיים ל-7 חודשי מאסר בפועל. ביהמ"ש נתן משקל גם לכך שהפלסטינים אותרו במחוז דרום – "הצורך להגן על הגבולות מפני הנכנסים שלא כדין גובר כמה מונים על המצב שקדם למתקפת הטרור"

08:30 - בחסות המסיק: רועי צאן יהודים הותקפו בידי ערבים באזור רימונים בבנימין. שניים נפצעו, אחד פצוע קשה כבן 20 מחוסר הכרה פונה בנט"ן לבית החולים. רועה נוסף נפצע באורח קל. המחבלים נמלטו לכיוון הכפר דיר ג'רר

הרועה שנפצע

08:15 - ישוחררו מחבלים בתמורה לחטופים? דן חלוץ, הרמטכ"ל בתקופת מלחמת לבנון השנייה, בגל"צ: "זה שווה את המחיר. תמורת גלעד שליט שוחררו 1,027 מחבלים, על 220 חטופים היה צריך לשחרר 200 אלף על פי המכפלה הזו. אני מציע לשקול את הדבר הזה ברצינות. נעביר אותם לשם ונקטול אותם אחר כך".

08:00 - מפקד מחוז הדרום, ניצב אמיר כהן חתם על צו סגירה למשך 30 ימים, לעסק בעיר אשקלון בו אותרו תושבי עזה בזמן סגר ומלחמה

07:45 - אפל חוסמת את הגישה לערוצי חמאס בטלגרם

07:30 - שר ההגנה הבריטי גרנט שאפס אמר לרשת סקיי ניוז: "לבקש מישראל להפסיק לתקוף בעזה? זה בלתי נסבל. אנו מבינים שישראל הותקפה בצורה מאוד אכזרית בידי מחבלי חמאס - שחטו גברים, נשים וילדים כמו דאעש".

07:15 - העצרת הכללית של האו"ם תתכנס היום בשעה 17:00  לדיון חירום במלחמה בעזה.

07:00 - צה"ל ביצע הלילה פשיטה קרקעית חריגה ונרחבת של כוחות חי"ר ושריון בתוך שטח הרצועה.

כתב ה-BBC שנמצא באשקלון כתב הלילה: "קולות מלחמה חזקים במיוחד שמגיעים מכיוון עזה נשמעים בבירור כאן באשקלון, כ-10 ק"מ מגבול עזה. בעיקר ארטילריה כבדה או אולי תקיפות אוויריות. אבל גם נשמעו בבירור אש מקלעים כבדה, מה שמרמז על לחימה".44 מחוסלי חיזבאללה מאז תחילת המלחמה בתמונה אחת

חמאס עזה בנימין נתניהו ג'ו ביידן מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד