כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
"חמאס לא מעוניין במערכה"

בלתי נתפס: הציטוטים מהדיונים על עזה נחשפים

ביום ה-20 ללחימה נחשפים הערב ציטוטים מהערכות מצב ודיונים במערכת הביטחון לאורך השנה האחרונה בהם היתה הסכמה פה אחד שחמאס לא מעוניין בסבב 

בלתי נתפס: הציטוטים מהדיונים על עזה נחשפים
מחבלי חמאס צילום: Atia Mohammed/Flash90

הציטוטים מהדיונים על עזה בצמרת המדינית והביטחונית לאורך השנה האחרונה, נחשפים הערב (חמישי) ביום העשרים למלחמת חרבות ברזל.

לפי הדיווח של מוריה אסרף וולברג ב'חדשות 13', כמה שבועות לפני הטבח הנורא, מתקיימת הערכת מצב ביטחונית לקראת חגי תשרי, בכיר בצה"ל מציג עמדה ברורה: "פני החמאס בעזה להסדרה אזרחית. חמאס ישיג פופולאריות באמצעות צעדים אזרחיים - ולא באמצעות מבצע צבאי".

בחודש מאי, מבצע 'מגן וחץ' - הרמטכ"ל הרצי הלוי אומר בהערכת מצב: "חמאס לא מעוניינת במערכה, אך מבינה שמערכה מתקרבת".

בחודש מאי, במהלך מבצע 'מגן וחץ', שב"כ טוען: "חמאס דוחק בג'יהאד האסלאמי להפסיק את הלחימה כי הוא לא רוצה להיכנס למערכה".

עוד בחודש מאי האחרון, ערב יום ירושלים, באגף המודיעין בצה"ל בטוחים: "החמאס ראה מה קרה לג'יהאד ב"מגן וחץ", לא רוצה להיכנס לסבב". גם בשירות הביטחון הכללי מצטרפים להערכה הזו.

בדיון נוסף שמתקיים אחרי המבצע במהלך חודש מאי, נאמר ש"חמאס הבין שלטובתו לא להבעיר את עזה" וכדי "למקד מאמצים ביהודה ושומרון".

עוד חושפת מוריה אסרף ב'חדשות 13', מהערכות מצב בחודש ספטמבר סביב חגי תשרי, שב"כ טוען בדיונים כי "בשלה העת אצל סינוואר להרגיע את המצב, הוא רוצה לאכוף את ההפגנות על הגדר, ללא הצלחה".

ציטוט נוסף מובא מדיון ב-12.9.2023, פחות מחודש לפני המתקפה, שר הביטחון יואב גלנט אומר בו: "חרף היציבות הביטחונית מול עזה - ישנם איתותים מחמאס לחידוש צעדות השיבה, גם אם ללא כוונה ממשית להוציאן לפועל".

חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד