כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024
סיכום חדשות השבת

שר הביטחון קיים הערכת מצב: טילים בצפון ובדרום

שר הביטחון קיים הערכת מצב עם הרמטכ"ל ובכירי מערכת הביטחון, ומסר "עברנו שלב במלחמה". דובר צה"ל התיר לפרסם את שמה של סמלת שיראל חיים פור, בת 20 מראשון לציון שנפלה ביום מתקפת הפתע של חמאס ב-7 באוקטובר

שר הביטחון קיים הערכת מצב: טילים בצפון ובדרום
שיגור רקטות מעזה צילום: דובר צה"ל

הותר לפרסום שמה של סמלת שיראל חיים פור, בת 20 מראשון לציון, סמלת שנפלה ביום מתקפת הפתע של חמאס ב-7 באוקטובר.

העצרת הכללית של האו"ם הצביעה אמש ברוב גדול של 120 מדינות בעד הפסקת אש הומניטרית מיידית. דורשים להזרים סיוע לרצועת עזה הנצורה.

ביידן שלח מסר מאיים לאיראן, לאחר התקיפה שהגיעה בתגובה למתקפות של המיליציות הפרו-איראניות על בסיסים אמריקניים בסוריה ובעיראק. "אנחנו מוכנים לנקוט פעולות נוספות", הצהיר.

צה"ל ושב"כ חיסלו בליל שבת באמצעות מטוסי קרב את ראש המערך האווירי של חמאס עיסאם אבו רכבה. בהודעה נמסר כי "צה"ל בהכוונת מידע מודיעיני מדויק של חיל האוויר, אמ"ן ושב"כ חיסלו הלילה את ראש המערך האווירי של ארגון הטרור". אבו רכבה היה אחראי על ניהול מערכי הכטב"מים, הרחפנים, הגילוי האווירי, מצנחי הרחיפה, וההגנה האווירית של חמאס.

האו"ם, וארגוני סיוע בינלאומיים מדווחים כי איבדו קשר עם אנשי הצוות שלהם ברצועת עזה, כתוצאה מההחשכה ונפילת רשתות התקשורת אחרי הרחבת הפעילות הקרקעית של ישראל בשטח.

צה"ל עדכן כי במקביל לפעילות הקרקעית הנרחבת, כ-150 מטרות תת קרקעיות בצפון רצועת עזה הושמדו בליל שבת, במהלך התקיפות חוסלו מחבלים של ארגון הטרור חמאס והושמדו מנהרות לחימה, מרחבי לחימה תת-קרקעיים ותשתיות טרור תת-קרקעיות נוספות.

מטוס קרב תקף תשתית צבאית של חיזבאללה, בתגובה לירי הרקטי שכוון לישראל אתמול - ונפל בשטח סוריה.

צה"ל ושב"כ חיסלו את מפקד הכוח הימי של חטיבת עזה בארגון הטרור חמאס, ראתב אבו צהיבאן, שפיקד על ניסיון החדירה הימי למרחב זיקים ביום שלישי האחרון. 

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן פנה לקונגרס האמריקני וביקש את אישורם להפעלת הכוחות כדי להדוף תקיפות של איראן ושלוחיה על חיילי ומתקני צבא במזרח התיכון.

צלב קרס רוסס על מבנה בבית הספר "עלומים" בקרית אונו. המשטרה פתחה בחקירה.

ה"ניו יורק טיימס" מדווח כי בידי חמאס מאות אלפי ליטרים של דלק, בזמן שארגוני הסיוע מתלוננים כי הוא אוזל. לפי הדיווח, ארגון הטרור אחסן במנהרות גם מזון, נשק, תרופות ומים ללחימה של שלושה עד ארבעה חודשים.

בכיר חמאס מוסא אבו מרזוק, שהגיע עם משלחת של הארגון למוסקבה, אומר שמשרד החוץ הרוסי הציג רשימה של 8 ישראלים בעלי אזרחות רוסית שייתכן כי מוחזקים בעזה.

לאחר קריסת רשת האינטרנט ברצועת עזה בזמן הפעולה הקרקעית של צה"ל, המיליארדר אילון מאסק הודיע כי יאפשר לארגוני הסיוע ברצועה להתחבר לאינטרנט באמצעות שירות סטארלינק, שמבוסס על תקשורת לוויינית.

חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד