ח' סיון התשפ"ד
14.06.2024
הרעיון נדחה בתוקף

דיווח: ישראל ניסתה בחשאי להכניס למצרים מאות אלפי עזתים

ישראל ניסתה בשבועות האחרונים לקבל תמיכה בינלאומית להעברת כמה מאות אלפי אזרחים מעזה למצרים למשך הזמן שהיא נלחמת בשטח הרצועה. ממשלת ישראל לא קראה בפומבי למספר גדול של עזתים לעבור למצרים. אבל בשקט היא דחפה בדיוק לזה

דיווח: ישראל ניסתה בחשאי להכניס למצרים מאות אלפי עזתים
פעילות קרקעית של צה"ל בעזה צילום: דובר צה"ל

ישראל ניסתה בשקט לקבל בשבועות האחרונים תמיכה בינלאומית להעברת כמה מאות אלפי אזרחים מעזה למצרים למשך הזמן שהמלחמה בשטח עזה נמשכת, כך לפי שישה דיפלומטים זרים בכירים ששוחחו עם ה'ניו יורק טיימס'.

מנהיגים ודיפלומטים ישראלים הציעו את הרעיון באופן פרטי לכמה ממשלות זרות, תוך שהם מנסחים אותו כיוזמה הומניטרית שתאפשר לאזרחים להימלט זמנית מסכנותיה של עזה למחנות פליטים בסיני, ממש מעבר לגבול במצרים השכנה.

ההצעה נדחתה על ידי רובם כולל ארצות הברית ובריטניה בגלל הסיכון שעקירה המונית כזו עלולה להפוך לצמיתות. מדינות אלו חוששות שהתפתחות כזו עלולה לערער את היציבות במצרים ולהשאיר פלסטינים מחוץ למולדתם, כך לדברי הדיפלומטים.

הרעיון נדחה בתוקף על ידי פלסטינים, החוששים שישראל משתמשת במלחמה שהחלה ב-7 באוקטובר לאחר שמחבלים מעזה פשטו על ישראל ורצחו כ-1,400 בני אדם - כדי לעקור לצמיתות יותר משני מיליון בני אדם שחיים בעזה.

יותר מ-700,000 פלסטינים ברחו או גורשו מבתיהם בהקמת המדינה ב-1948. רבים מצאצאיהם מזהירים כעת כי המלחמה הנוכחית תסתיים ב"נכבה" דומה, או קטסטרופה. העיתון דיווח כי מלשכתו של נתניהו סירבו להתייחס לדברים.

 

 

 

חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל מצרים ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד