ט' סיון התשפ"ד
15.06.2024
עדכונים שוטפים

לוחם שריון נפל ברצועה; שוטרת נפצעה אנוש בפיגוע דקירה בי-ם

מלחמת 'חרבות ברזל': לוחם שריון נפל בקרבות בצפון הרצועה. ארה"ב חשפה ששלחה לאזור צוללת גרעינית. מלך ירדן הצניח סיוע לבית חולים שדה בעזה. מסרים מארה"ב לאיראן ולחיזבאללה לא להתערב. שר ההגנה האמריקאי שוחח עם שר הביטחון יואב גלנט | עדכונים שוטפים מהשטח

לוחם שריון נפל ברצועה; שוטרת נפצעה אנוש בפיגוע דקירה בי-ם
מלחמת חרבות ברזל צילום: דובר צה"ל

הותר לפרסום שמו של חלל צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחתו. סמ"ר שחר כהן מבטח, בן 22, מכרמיאל, לוחם שריון בגדוד 9, חטיבה 401 (עוצבת ׳עקבות הברזל׳) נפל אתמול (א') בקרב בצפון רצועת עזה.

שר ההגנה לויד אוסטין שוחח הלילה עם שר הביטחון יואב גלנט כדי לקבל עדכונים על פעולות ישראל בעזה. השר חזר על מחויבותו לזכותה של ישראל להגן על עצמה והדגיש את החשיבות הן בהגנה על אזרחים והן במתן סיוע הומניטרי. הוא אישר מחדש את ארה"ב מחויבות להרתיע כל גורם ממלכתי או לא ממלכתי המבקש להסלים את הסכסוך הזה.

בתוך כך, ארה"ב הודיעה באופן חריג, כמסר הרתעתי לאיראן ובעלי בריתה, כי צוללת גרעינית שלה הגיעה למזרח התיכון.

עדכונים שוטפים:

13:15 - הערכה בקהילת המודיעין: חמאס ניהל לצד האימונים מאמץ "הרגלה" שנועד "להרדים" את קהילת המודיעין בפרט וצה"ל בכלל. פעילי חמאס הפיצו בשנתיים האחרונות סרטונים מתוך האימונים בהן נראות תקלות ופעולות מעוררות גיחוך כחלק ממאמץ ה"הרגלה"

ההרס בשכונת שיח' רדואן - כתוצאה מתקיפות צה"ל

12:45 - האיחוד האירופי הודיע שיגדיל את הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה ב-25 מיליון אירו, כך שיעמוד בסך הכול על 100 מיליון אירו

12:30 - ראש הממשלה נתניהו לראש ממשלת בולגריה דנקוב: "אנחנו נלחמים באויב האכזרי ביותר שראינו מאז השואה".

ראש ממשלת בולגריה דנקוב: "צריך למגר את חמאס וכל התשתית הצבאית והמנהלית שלו - כיוון שזה לא יכול להמשיך כך"

12:15 - עיריית קריית שמונה: בעקבות ירי המטחים הגובר, אנו קוראים לכל מי שנשאר בעיר לצאת מהעיר באופן מיידי (כאן חדשות)

ההפצצות בעזה הלילה

11:45 - שבים ומחדדים: תושבים השוהים בישובים שניר, דן, דפנה, הגושרים, מעין ברוך, כפר גלעדי, משגב עם, מנרה, יפתח, מלכיה, יראון, ברעם, צבעון וסאסא מתבקשים להישאר במרחבים מוגנים. התנועה בכבישים בטווח של 0-2 ק"מ מגדר הגבול אסורה ומסוכנת.
כבישים סגורים לתנוועה:
- צומת מצודות (גיבור) לכיוןן צפון ומזרח
- צומת מלכיה לכיוון מערב ומזרח
- צומת כ"ח לכיוון מערב
- צומת ישע (רמות נפתלי) לכיוון מערב
- צומת כניסה לא"ת צפוני ק"ש לכיוון מזרח
- צומת כניסה דרומי לבית הלל לכיוון צפון
- צומת הטנק לכיוון מערב
- צומת להבות הבשן לכיוון צפון

11:10 - אזעקה בעוטף

11:00 - שר החוץ האיראני: מועצת הביטחון והסוכנות לאנרגיה אטומית חייבים לפרק מיד את הנשק הגרעיני של ישראל מנשקה אחרי הצהרת השר עמיחי אליהו

10:45 - דיווח באל-מיאדין הלבנוני: זמן קצר לאחר ביקור בלינקן אתמול בעיראק, תקפו המיליציות הפרו-איראניות את בסיסי צבא ארה"ב עין אל-אסד וחריר בעיראק וא-תנף בסוריה, סמוך לגבול עם עיראק וירדן

10:25 - דיווח פלסטיני: שני הרוגים וכמה פצועים ונעדרים בתקיפת בית משפחת סינוואר בג'באליה על ידי חיל האוויר לפנות בוקר

10:20 - דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי, פונה שוב לתושבי רצועת עזה ומפציר בהם להתפנות דרומה: "צה"ל יאפשר שוב תנועה בציר סלאח א-דין בין השעות 14:00-10:00. למען ביטחונכם, נצלו את ההזדמנות כדי לנוע דרומה מעבר לואדי עזה"

ההפצצות בעזה הלילה

10:00 - חברת התקשורת הפלסטינית: החלה חזרה הדרגתית של שירותי האינטרנט והתקשרות ברצועה.

10:00 - ראש ממשלת תאילנד: ראינו הוכחות שהחטופים התאילנדים בשבי חמאס נמצאים בחיים

09:45 - ראש ממשלת צרפת: מספר האזרחים הצרפתים שנרצחו במתקפת הטרור של חמאס עלה ל-40

09:25 - צה"ל מפרסם הודעה על רשימת בכירי חמאס השוהים בחו"ל, בטורקיה, קטאר ולבנון.

09:20 - הממשלה מאשרת כעת בהצבעה טלפונית את התקנות שיאפשרו לפקחי משרד התקשורת והמשטרה לסגור ערוצי תקשורת זרים שמסייעים לאויב בזמן מלחמה

09:00 - מתחילת המלחמה ועד היום נכנסו ארצה יותר מ-323 אלף ישראלים. היום יעברו בנתב"ג כ-15,300 נוסעים ב-97 טיסות בין-לאומיות נכנסות ויוצאות

08:30 - הפיגוע בעיר העתיקה סמוך לשער הפרחים: מחבל דקר לוחמי מג"ב סמוך לתחנת משטרת שלם במזרח העיר ירושלים. לוחמת נפגעה באורח אנוש ולוחם נוסף נפגע באורח קל. כוחות משטרה נטרלו את המחבל. כוחות משטרה ומג"ב בפיקודו של מפקד מחוז ירושלים במקום.

זירת הפיגוע \\\\מד״א

ממד"א נמסר כי: חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח הדסה הר הצופים, 2 פצועים בהם: צעירה כבת 20 במצב אנוש וגבר כבן 20 במצב קל, עם פציעות חודרות בגופם. המחבל נוטרל וחוסל. 

08:21 - מועצה אזורית גליל עליון: במהלך הלילה והבוקר התגלה כי במטח הרקטות אמש נפגע בית באחד מישובי המועצה פגיעה ישירה. בתים נוספים בישוב נפגעו מההדף. הישוב פונה מתושביו כחלק מתוכנית הפינוי של המדינה

פעילות הכוחות הקרקעיים

08:20 - דיווח ראשוני על פיגוע דקירה בעיר העתיקה בירושלים, שוטרת נפצעה. מדוברות מד"א נמסר: בשעה 08:12 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים, על 2 פצועים מירי סמוך לשער הפרחים בירושלים. מדיווח ראשוני בלבד !!! חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים במקום טיפול רפואי ל-2 פצועים בהם: 1 במצב קשה. 

08:10 - דובר צה״ל: הלילה, בתיאום מלא מול צה"ל, הצניח מטוס ירדני ציוד רפואי ומוצרי מזון לבית החולים הירדני בעזה. הציוד ישמש את סגל בית החולים והמטופלים

08:00 - התמרון הקרקעי: צה"ל השתלט על מוצב חמאס ברצועה, 450 מטרות הותקפו מהאוויר

07:50 - עקב התראה לאירוע בטחוני מתבקשים להיכנס למרחבים המוגנים עד להודעה חדשה תושבים השוהים בישובים: יפתח, מנרה, מעין ברוך, משגב עם, יראון, ברעם, כפר גלעדי, דפנה, מלכיה, דן, הגושרים, שניר, סאסא.

07:20 - ארה"ב העבירה מסרים לאיראן ולחיזבאללה דרך טורקיה, כי היא ערוכה להתערב אם הם יתקפו את ישראל. כך דווח ב"ניו יורק טיימס".

07:10 - בפעם השלישית מתחילת המלחמה, ארגונים הומניטריים איבדו את הקשר עם עובדי הסיוע שלהם ברצועת עזה, לאחר שנותקה האפשרות לתקשורת, דווח ברשת CNN.

07:00 - 23 חשודים נעצרו הלילה במ.פ שועפאט וענאתא במבצע משטרתי ע״י שוטרי מחוז ירושלים ולוחמי מג״ב, בגין מעורבותם בהפרות סדר אלימות שככלו יידוי אבנים, ירי זיקוקין ויידוי בקבוקי תבערה בשבועות האחרונים. חלק מהחשודים נעצרו בחשד לפרסום דברי הסתה לאלימות וטרור, ותמיכה בארגון הטרור חמאס.

תקיפות חיל האוויר בצירוף קולות קשר

בתוך כך, כוחות קרקעיים של צה"ל השתלטו הלילה על מוצב חמאס בשטח עזה. במוצב זה היו לארגון הטרור חמאס עמדות תצפית, מתחמי אימונים לפעילי הטרור וכן מנהרות טרור. בפעולה זו חוסלו מספר מחבלים.

במהלך היממה האחרונה מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו כ-450 מטרות של ארגון הטרור חמאס, ביניהן מתחמים צבאיים, עמדות תצפית, עמדות נ"ט, ועוד. כמו כן, כוחות זרוע הים תקפו מפקדות, עמדות שיגור טילי נ"ט ועמדות תצפית נוספות של ארגון הטרור.

במסגרת פעולות חיסול מחבלי ארגון הטרור חמאס, מטוסי קרב של צה"ל בהכוונה מודיעינית של אמ"ן ושב"כ חיסלו מפקדים נוספים של חמאס ביניהם- ג׳מאל מוסא, האחראי על הביטחון המיוחד בארגון הטרור חמאס. בשנת 1993 ביצע ג'מאל מוסא פיגוע ירי לעבר כוחות צה"ל שהיו בסיור בשטח רצועת עזה. כמו כן חוסלו מפקדים בדרג השטח בגדודים בהם נלחמים הכוחות.

 

מלחמת חרבות ברזל חמאס עזה ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד