ט' סיון התשפ"ד
15.06.2024
הנשיא ביידן מודאג

בארה"ב חוששים שנשק אמריקאי עלול לעורר אלימות בשטחים

גורמים רשמיים בארה"ב חוששים שנשק אמריקאי שישראל ביקשה עלול לעורר אלימות בגדה המערבית. ישראל רוצה 24,000 רובי סער. האמריקאים חוששים שהנשק יגיע לכיתות כוננות בשטחים

בארה"ב חוששים שנשק אמריקאי עלול לעורר אלימות בשטחים
חלוקת נשקים בשומרון צילום: באדיבות המצלם

בקשה של ישראל ל-24,000 רובי סער מארה"ב משכה תשומת לב מצד מחוקקים אמריקאים וכמה פקידי משרד החוץ החוששים שהנשק עלול להגיע לידי מתנחלים ו"מיליציות אזרחיות" בגדה המערבית, כך אומרים גורמים אמריקאים ל'ניו יורק טיימס'.

עלות הרובים מוערך ב-34 מיליון דולר ומוזמנים ישירות מיצרני נשק אמריקאים, אך הם דורשים אישור מחלקת המדינה ומהקונגרס. ישראל טוענת שהרובים ישמשו את המשמר הלאומי, אך ציינו גם כי ניתן לתת אותם לאזרחים. האמריקאים חוששים שהנשק יגיע לכיתות כוננות בשטחים לידי המתיישבים.

משרד החוץ האמריקאי נתן בשבוע שעבר הודעה בלתי רשמית על המכירה לוועדות הקונגרס, מה שהצית דאגות ועורר שאלות מישראל לגבי האופן שבו היא מתכוונת להשתמש בנשק. פקידים הפועלים בנושאי זכויות אדם הביעו הסתייגויות, בעוד שאלו המפקחים על מכירת נשק מתכוונים לאשר את המכירות ולהכריז עליהן בימים הקרובים, אומרים גורמים אמריקאים.

על פי הדיווח, משטרת ישראל מבקשת לחזק את מאגר הנשק שלה לאחר שגורמים רשמיים בארה"ב התחייבו לספק אלפי כלי נשק לאזרחים ישראלים בלפחות 1,000 עיירות וערים, כולל בשטחים.

למרות שחלק ניכר מהביקורת העולמית על פעולותיה האחרונות של ישראל התרכז בתקיפות האוויריות שלה ברצועת עזה, הנשיא ביידן ועוזריו הבכירים מודאגים יותר ויותר "מהאלימות הגואה בגדה המערבית".

 

ארצות הברית כלי נשק מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד