כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024
היום ה-31 למלחמה

המאמץ מתרכז בעזה, העיניים נשואות לנסראללה

אמש השלימו כוחות צה"ל את ביתור הרצועה שנחלקת באופן מעשי לשניים: עזה צפון - בה מרוכזים כוחות צה"ל ועזה דרום - לשם מכווין צה"ל את האזרחים; בעוד עיקר המאמץ נמצא בגזרה הדרומית, אמש נרשמה עליית מדרגה מול חיזבאללה ועיני מערכת הביטחון נשואות לשם

המאמץ מתרכז בעזה, העיניים נשואות לנסראללה
הכוחות בגבול הצפוני צילום: David Cohen/Flash90

למרות שנאומו של מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה ביום שישי האחרון חיזק את ההבנה בישראל כי פני ארגון הטרור השיעי שמוכוון על ידי איראן אינו להסלמה מעבר להמשך לחימה בעצימות נמוכה במטרה לשדר מסר סימבולי לחמאס, באופן מעשי התרחשה אמש עליית מדרגה משמעותית בגבול הצפוני. ארגון הטרור השיעי לקח אחריות לירי טילים מאסיבי לעבר קרית שמונה, מטח שהוביל לנפילות בתוך העיר ולנזק, אך בחסדי שמים ללא נפעים בגוף.

בנוסף, ירי נ"ט של חיזבאללה לעבר משאית שהונהגה על ידי אזרח עובד צה"ל הובילה למותו, בתגובה צה"ל חיסל מה שהיה נדמה בתחילה כחוליית מחבלים, אך בהמשך הוטל ספק לגבי זהות המטרה והועלו השערות שמדובר בטעות בזיהוי. ארגון הטרור הלבנוני אף שיגר לראשונה טיל קרקע-קרקע בעל משקל רב לעבר קרית שמונה ובכך למעשה השלים עליית מדרגה בעצימות הלחימה מול ישראל. 

ברקע ההתרחשויות, קיים הרמטכ"ל אמש הערכת מצב באוגדה 210 בפיקוד הצפון וקיבל סקירה על החזית מול חיזבאללה. "אנחנו מוכנים כל רגע לעבור למתקפה בצפון, אנחנו מבינים שזה יכול לקרות, אנחנו מאוד סומכים עליכם שההגנה כאן היא חזקה. מאוד סומכים עליכם", אמר הלוי. דבריו של הרמטכ"ל למעשה מספרים את הסיפור כולו. צה"ל אמנם משקיע את עיקר המאמץ בזירה הדרומית, אך העיניים נשואות כל העת לעבר לבנון ולהתפתחויות שעשויות להגיע משם.

הרמטכ\

ההערכה בישראל היא שחיזבאללה עלול להחריף עוד יותר את תגובותיו בימים הקרובים, בהתאם להתפתחויות במלחמה בעזה. הרחבת ירי הרקטות לטווחים רחוקים יותר בצפון הארץ היא אפשרות סבירה ביותר. אם הלחימה בעזה תימשך עוד פרק זמן משמעותי, הסיכוי להסלמה הרבה יותר משמעותית בצפון יגבר.

כל העת צה"ל ממשיך במאמצי הלחימה נגד ארגון החמאס. אמש השלימו הכוחות את ביתור הרצועה שלמעשה נחלקת היום לשני אזורים נפרדים - עזה צפון, מרכז העצבים של חמאס שם מתרכזת הלחימה; ועזה דרום, לשם מכווין צה"ל את האזרחים באמצעות מסדרונות הומניטריים חד-סיטריים.

הדרג המדיני יצטרך בסופו של דבר להכריע מהו הקו האדום שאם נסראללה יחצה אותו, יוביל את ישראל להעתיק את עיקר מאמציה מהלחימה בדרום לעבר הגבול הצפוני והמסובך הרבה יותר.

 

 

לבנון חסן נסראללה עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד