כ"ח אייר התשפ"ד
05.06.2024
הועברו למיצוי דין בישראל

נקמת דם: מחבלי חמאס שהשתתפו בטבח נלכדו

ישראל נשבעה למצות את הדין עם כל אחד ואחד מהפולשים האכזריים לשטח ישראל שהשתתף בטבח, בחטיפה ובביזה ביישובי עוטף עזה. מי שלא מוצא את מותו בעימות עם צה"ל מועבר לישראל. אתמול תפסו כוחות צה"ל שני לוחמי נוח'בה בעזה והעבירו אותם לחקירה בישראל

נקמת דם: מחבלי חמאס שהשתתפו בטבח נלכדו
מחבלי חמאס צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

שני מחבלי חמאס מכוח הנוח'בה, שהשתתפו בטבח בקיבוצי עוטף עזה וברחו חזרה לעזה, נשבו על ידי כוחות צה"ל שפועלים קרקעית בתוך עזה והובאו למעצר בישראל. כך דווח ב'כאן 11'.

בית המשפט השלום בבאר שבע האריך את מעצרם כלוחמים בלתי חוקיים. לאחר שתסתיים חקירתם, ימוצה עימם הדין.

במערכת הביטחון נערכת בדיקה אם בטבח ב-7 באוקטובר בקיבוצים וביישובי העוטף השתתפו אזרחים זרים שהגיעו מחוץ לעזה, מלבד למחבלי חמאס. כך פורסם בנוסף לראשונה ב'כאן 11'. בחקירות מחבלים היו כאלה שלא דיברו ערבית בניב עזתי, אלא בשפות צפון אפריקאיות. כך על פי גורמים הבקיאים בנושא.

ב'כאן', ציינו כי בניגוד לשמועות שעלו בימים הראשונים למלחמה, לא נמצאה עדות לכך שהיו מחבלים דוברי פרסית או בעלי מעורבות איראנית ישירה, אך הנושא טרם נשלל ונמצא בחקירה של גורמי הביטחון. בפשיטה של חמאס נכנסו לישראל כ-3,000 מחבלים חמושים ומאות בוזזים. 1,000 מחבלים נהרגו ביום הלחימה הראשון, מאות נלקחו בשבי, והועברו לחקירת כוחות הביטחון וגם סייעו מאוד לכוחות צה"ל הפועלים בעזה עם המידע שהוצא מהם במהלך חקירתם.

חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד