ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
מתפללים שתחזור

בקשה נואשת של אבא למרצחים הארורים: "לפחות תנו לילדים ללכת"

מאז מתקפת הטרור ב-7 באוקטובר, בחמאס טוענים כי יותר מ-10,000 בני אדם נהרגו, מספרים שלא אומתו. בינתיים אבא של ילדה חטופה פונה בתחינה נואשת לחמאס: "לפחות תנו לילדים ללכת"  

בקשה נואשת של אבא למרצחים הארורים: "לפחות תנו לילדים ללכת"
קיבוץ בארי לאחר הטבח צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לפני חודש הסתערו חמושי חמאס על קיבוץ בארי, יישוב במרחק קילומטרים ספורים מגבול עזה בו מתגורר תומס הנד, בתו בת ה-8, אמילי, הוכרזה בתחילה כהרוגה, אך בהמשך התברר כי היא נחטפה והיא בין בני הערובה בעזה.

המחבלים הרגו יותר מ-100 בני אדם בבארי, ותומס הנד קיבל את הבשורה הכי גרועה שהורה יכול לקבל: אמילי, שהייתה בלילה בבית של משפחה אחרת בקיבוץ, מתה.

הוא אמר לרשת CBS כי היתה לו הקלה מסוימת, בידיעה שהיא מתה "מהר ללא כאב, בלי עינויים, זה נגמר". אבל כזכור שלושה שבועות לאחר מכן, היה מידע חדש, והתברר שאמילי ככל הנראה בחיים, ובידי חמאס. צוותי זיהוי פלילי שבדקו את השרידים בטבח בקיבוץ לא מצאו עדות ל-DNA למותה של אמילי.

האב אמר לערוץ האמריקאי שהמחשבה הראשונה שלו הייתה, "אלוהים, לא. אתה יודע, כבר התחלתי להתאבל. ואז הייתי צריך לחזור לסיוט של לא לדעת בדיוק איפה היא, מה היא עוברת, ממה היא סובלת".

כעת, חודש אחרי שחמאס הסתער על הקיבוץ שלו, חמאס חטף את בתו, הנד אמר לCBS שמשפחתו רק "מתפללת שהיא תשוחרר בין אם בחתיכה אחת ובין אם שבורה. אנחנו פשוט רוצה לחבק אותה, לנשק אותה, להשגיח עליה, להחזיר אותה לבריאות נפשית ופיזית". אמילי היא אחת מלפחות 36 ילדים שנחטפו על ידי חמאס.

תומס אמר שהדבר היחיד שמחזיק אותו הוא "תקווה טהורה. רק תקווה שיום אחד היא תשוחרר ותחזור לזרועותינו".

כשנשאל איזה מסר ירצה להעביר לחמאס, אמר האב כי הוא מפציר בהם "שיהיה להם סוג של אנושיות. איפשהו עמוק בתוכם. לפחות תנו לילדים ללכת. לפחות תנו לילדים ללכת".

בארי חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד