ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
קוראים להפסקת אש מיידית

ארגון בינלאומי קורא לשחרור החטופים ללא תנאי מידי חמאס

ארגון אמנסטי חוזר וקורא לשחרור החטופים ללא תנאי מידי חמאס והמיליציות האחרות בעזה. הארגון דורש לאפשר למשקיפים גישה אליהם כך שיבטיחו את בריאותם ולאפשר להם להעביר מסרים למשפחותיהם

ארגון בינלאומי קורא לשחרור החטופים ללא תנאי מידי חמאס
הפעילות הקרקעית בעזה צילום: דובר צה"ל

ארגון אמנסטי אינטרנשיונל, חוזר וקורא לשחרור המיידי ללא תנאי של כ-240 הישראלים החטופים המוחזקים בעזה בידי חמאס והמיליציות החמושות האחרות, בהם עשרות ילדים, שנחטפו לפני חודש במהלך המתקפה המחרידה על ישראל ב-7 באוקטובר, שבה נהרגו כ-1400 ישראלים.

בארגון זכויות האדם העולמי מדגישים כי החזקת בני ערובה וחטיפת אזרחים מהוות פשעי מלחמה, וכי לכל הפחות על חמאס והמיליציות החמושות להבטיח יחס הומני לכל החטופים, לאפשר למשקיפים עצמאיים גישה מיידית אליהם כך שיבטיחו את בריאותם ולאפשר להם להעביר מסרים למשפחותיהם.

"לקיחת בני ערובה וחטיפת אזרחים אסורים על פי החוק הבינלאומי והם פשעי מלחמה. בני ערובה חייבים לקבל יחס אנושי ובהתאם לחוק הבינלאומי, לא להציג סרטונים שלהם או לאלץ אותם להצהיר הצהרות", אמרה אגנס קלמרד, מזכ"לית אמנסטי אינטרנשיונל. עוד אמרה: "במקום להשתמש בבני ערובה אזרחיים שנמצאים במצוקה ככלי לצבור נקודות פוליטיות, על חמאס לשחרר אותם באופן מיידי וללא תנאים".

אמנסטי קורא לחמאס ולארגונים חמושים אחרים לטפל בכל המוחזקים בשבי, "כולל חיילים ישראלים, באופן אנושי ובהתאם למשפט ההומניטארי הבינלאומי. יש לתת לכל בני הערובה גישה לוועד הבינלאומי של הצלב האדום ולאפשר להם לתקשר עם משפחותיהם. מי שנפצע או חולה חייב לקבל טיפול רפואי".

עוד נמסר: "חמאס וארגונים חמושים אחרים חייבים גם להבטיח שהחטופים והשבויים האחרים יוחזקו הרחק ממטרות צבאיות ושממזערים את הסיכון שהם ייפגעו מתקיפות ישראליות. בשום פנים ואופן אין להשתמש בהם כדי להגן על מטרות צבאיות מפני התקפה".

באמנסטי אף חזרו והדגישו את קריאתם להפסקת אש מיידית "להפסקת האסון ההומניטרי אדיר המימדים של האוכלוסיה האזרחית בעזה, אשר עד כה גבה את חייהם של כעשרת אלפים בני אדם לפחות, מתוכם, לפי ההערכות לפחות 4,200 ילדים".

חמאס עזה חטופים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד