ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
נקבע כרצח

הכותרת שונתה לאחר תלונות: רשת NBC לא ציינה שהנרצח היה יהודי

רשת NBC האמריקאית נאלצה לשנות כותרת, לאחר שהשמיטה את העובדה שהנרצח בהפגנה הפלסטינית היה יהודי. מותו של הגבר בן ה-69 נקבע כ'רצח' על ידי משרד הבוחן הרפואי של המחוז 

הכותרת שונתה לאחר תלונות: רשת NBC לא ציינה שהנרצח היה יהודי
פול קסלר הי"ד צילום: באדיבות המצלם

רשת NBC האמריקאית שינתה כותרת לאחר שפול קסלר, גבר יהוד בן 69, נרצח במהלך הפגנה פרו-פלסטינית בקליפורניה.

קסלר "היה בהתכתשות פיזית עם מפגינים נגדיים" שבמהלכה הוא "נפל לאחור וראשו קיבל מכה בקרקע", נמסר בהצהרה של מחלקת השריף של מחוז ונטורה. בהצהרה הוסבר כי "משרד הבוחן הרפואי של מחוז ונטורה קבע את סיבת המוות מפגיעת ראש וזה נקבע כרצח".

רשת פוקס ניוז דיווחה, כי הכותרת המקורית הדגישה רק שקסלר מת לאחר שהוכה בראשו: "אדם מת לאחר שהוכה בראשו במהלך עצרות ישראל והפלסטינים בקליפורניה, אומרים גורמים רשמיים" נכתב בכותרת.

אך הכותרת החדשה נתנה את ההקשר לכך שקסלר מת לאחר מריבה עם מפגינים: "אדם יהודי מת לאחר שהוכה בראשו בקטטה בדו-קרב עצרות פרו-ישראליות ופרו-פלסטיניות בקליפורניה" נכתב בדיווח השני. חדשות NBC לא הגיבה לבקשת תגובה מרשת פוקס ניוז.

הזעם נגד הכותרת המקורית התפשט במהירות באינטרנט. "מה זאת הכותרת הזו, NBC? אתם לא יכולים לטעון שלא היה לכם מספיק מידע, כי בכתבה שלכם מצוטט הבודק הרפואי שקרא לזה רצח" כתב אחד הגולשים.

הפרשן הפוליטי ג'ו וולש האמריקאי כתב, כי כותרות מטעות גרמו לציבור האמריקאי לאבד את אמון התקשורת. "זו הסיבה שבמשך זמן כה רב לכל כך הרבה אמריקאים הייתה בצדק בעיה גדולה עם תקשורת המיינסטרים, איזו כותרת פחדנית".

ממחלקת השריף נמסר כי חקירת האירוע נמשכת ו"האפשרות של פשע שנאה" לא נשללה.

אדם מקומי שהיה בהפגנה פגש את קסלר דקות לפני מותו, למרות שלא היה עד למריבה. האיש, סיפר כי עזב את המקום כדי להביא משהו ממכוניתו, וכשחזר ראה את קסלר "שוכב על האדמה עם דם בכל מקום".

כזכור כפי שדיווחנו, הקורבן היהודי הלך ליד הפגנה בשדרות ווסטלייק במחוז ונטורה בלוס אנג'לס ביום ראשון האחרון, כאשר אדם שהשתתף במחאה הפרו-פלסטינית היכה אותו בפניו במגפון. עוצמת המכה גרמה לנפילת הקורבן על הקרקע, וכתוצאה מכך חבלה חמורה בראשו שגרמה לו למות.

 

חמאס עזה רצח מלחמת חרבות ברזל ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד