ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
כולל מצבות יהודים

בית קברות בעזה לחללי מלחמת העולם הראשונה נפגע: שומרי המקום ברחו

בית הקברות בעזה המכיל יותר מ-3,000 קברים של חיילים בריטים וממדינות נוספות שנהרגו במהלך מלחמת העולם הראשונה ניזוק בקרבות ישראל-חמאס. משפחה פלסטינית שטיפלה בקברים נמלטה מהאזור בגלל הקרבות

בית קברות בעזה לחללי מלחמת העולם הראשונה נפגע: שומרי המקום ברחו
כוחות צה"ל בעזה צילום: דובר צה"ל

בית קברות בעזה שבו קבורים יותר מ-3,000 חיילים בריטים שנהרגו במלחמת העולם הראשונה ניזוק במלחמת ישראל-חמאס, בבית הקברות קבורים חיילים ממדינות נוספות.

כשהמלחמה בעזה משתוללת, בוטל אירוע יום הזיכרון הבריטי שתוכנן בסוף השבוע בבית הקברות בעזה, המקום היה מנוהל על ידי ועדת קברי המלחמה של חבר העמים עד פרוץ הלחימה.

בני משפחה פלסטינית שטיפלו בבית הקברות ובקברים של הנופלים שם מאז 1948, ברחו מהקרבות בין צה"ל לחמאס.

ה'דיילי מייל' דיווח כי כתב העיתון ביקר בבית הקברות ב-2019, כדי לדווח על עבודתו של האחראי הראשי החדש, איברהים ג'ראדה, בן 27, זה היה "נווה מדבר של רוגע" מוקף בחורבות ובמחסומים של אנשי חמאס.

איברהים אמר אז לכתב העיתון: "כולם שווים כאן. אנחנו דואגים לכולם, בלי קשר לדת או לפוליטיקה שלהם". לאורך עשרות השנים וכנגד כל הסיכויים, המשפחה המורחבת שמרה על כבודו של בית הקברות.

ואז בתחילת אוקטובר, אפילו נחישותו של איברהים נשברה. איברהים, כיום בן 32, נמצא בחאן יונס בדרום עזה, לשם נאמר לתושבים לברוח. הוא נמלט עם אשתו, ושלושת ילדיהם, הם הצליחו למצוא מקום לינה.

בשיחה בטלפון בין תקיפות אוויר והפסקות חשמל אמר איברהים: "אנחנו מנסים להמשיך לחייך למען הילדים, אבל אנחנו לא בטוחים. השכנים שלנו איבדו את חייהם. זה עתה סיימנו תחזוקה גדולה בבית הקברות. בימי הזיכרון בעבר היו מגיעים פקידים ושגרירים לציין את המאורע. עכשיו אין לנו מושג על מצב בית הקברות. גם אם זה לא היה ממוקד ישירות, הוא בטח ספג תקיפות. זה מאוד מדאיג. אבל כמובן שאנחנו עדיין מקווים לחזור יום אחד ולחדש את עבודתנו".

במקום יש גם מצבות של חיילים יהודים, שעל מצבותיהם יש מגן דוד, הם נהרגו בלחימה בשירות אצל הגדודים הבריטיים. במרחק קצר משם יש 210 קברים ממלחמת העולם השנייה. יש גם 30 קברים מלאחר המלחמה ו-234 קברי מלחמה של לאומים אחרים.

עזה מלחמת חרבות ברזל חמאס מלחמת העולם השניה בית קברות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד