ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
אפקט ההרתעה?

הנשק הקטלני שצה"ל הציב מול חיזבאללה

חיזבאללה ממשיך לטפטף ירי לעבר ישראל, עד כה ללא הצלחה גדולה לעומת היכולות שלו. אולי הנשק הקטלני שהציב צה"ל מולו הוא זה שגורם לו לחשוב פעמיים. מדובר ברקטה קטלנית שמכילה בתוכה עוד 64 פצצות קטנות - שעדיין לא נעשה בה שימוש עד כה

הנשק הקטלני שצה"ל הציב מול חיזבאללה
ירי ארטילרי של צה"ל. ארכיון צילום: דובר צה"ל

באופן חריג, צה"ל פרס סמוך לגבול הצפון את אחד מכלי הנשק הקטלניים שברשותו כדי להתמודד עם איום 'כוח רדואן' של חיזבאללה שמאיים לפלוש ביום מן הימים ליישובי הצפון. לפי דיווח של יואב זיתון ב-ynet, מדובר במערכת 'רעם איתן' שמכילה רקטות עוצמתיות, בתוך כל רקטה ישנן 64 פצצונות, סוג של רימוני רסס שמתפזרים ברדיוס גדול על שטח פתוח והורגים את כל הנוכחים בקרבתו.

לפי הדיווח, ב-64 הפצצונות הקטנות ישנם ארבעה מנגנוני דריכה לפי דרישות אמריקניות לנשק הקטלני, באופן שמשאיר פחות מאחוז של נפלים בשטח. לצה"ל יש מאות רקטות כאלו והמערך צפוי להתחדש בעוד כשנה בגרסה חדשה של 'רעם איתן'.

עד כה מערכת 'רעם איתן' לא הגיעה לכדי שימוש, אולם הרקטות מסוג 'רומח', הקטנות יותר, שוגרו כבר 150 פעמים ליעדי חמאס ברצועת עזה במהלך החודש האחרון והן פגעו במטרה בדויק מרשים, זאת בנוסף לטילים שמטילים מטוסי הקרב. תוך פחות מיממה מפרוץ המלחמה במתקפת פתע של חמאס, נפרסו פגזי ארטילריה רבים גם בצפון, שירו פעמים רבות והשמידו מחבלים ומטרות טרור. 

עוד דווח ב-ynet כי לראשונה מאז מלחמת יום הכיפורים, נפרס חיל התותחנים באופן מלא בגבולות הדרום והצפון והוא פועל ללא הפוגה באמצעות חיילי מילואים. ששיגרו עשרות אלפי חימושים מדויקים ופגזים שונים, בעיקר לעבר רצועת עזה.

קלף מנצח

בכתבה באתר צה"ל מלפני 9 חודשים, מכריז מג"ד 334 של חטיבת האש 282, סגן אלוף אור קסלר כי "לגדוד שלנו יש יכולות שהן לא פחות מקלף אס וכמו בכל משחק קלפים, מי שיקבל את האס - כנראה ינצח". אותו אס עליו דיבר אז סא"ל אור קסלר הוא האמל"ח שנמצא בגדוד וייחודי רק לו - משגרי ה-MLRS. מדובר במשגרים רקטיים מדויקים והרסניים - שונים דרמטית מפגזים ביכולתם להכריע סיטואציות מבצעיות ביום פקודה.

צילום: אתר צה"ל.

באותה כתבה פורסם שהגדוד מחזיק בשני סוגי רקטות המחמשות את המשגר - 'רומח' ו'רעם איתן'. רקטת 'רומח' נכנסה לפעולה בשנת 2016, ויכולות הדיוק שלה עשויות למנוע גם פגיעה בבלתי מעורבים. בקרוב היא תוחלף ברקטת ה"בר" - רקטה מתקדמת ומשופרת.

'רעם איתן', לעומת זאת, היא רקטת רסס שיכולה ליצור אפקט הרס נרחב, שיאפשר לפתוח מעבר בטוח יותר לכוחות בשדה הקרב.

אבל פעילות הגדוד ממש לא מסתכמת באמל"ח חדשני. מבצע שובר גלים והצורך בתגבור על קו התפר הביאו את הלוחמים והלוחמות של 334 לקחת חלק מרכזי במאמץ המשותף לשמירה על ביטחון אזרחי המדינה. "לאור המצב, חזרנו והרחבנו את הפעילויות שלנו – דבר שהביא עמו אתגר גדול בכל הקשור בשמירה על אימונים סדירים", הדגיש סא"ל קסלר.

"התעסוקה המבצעית הזו מורכבת במיוחד", הוא ממשיך, "יום יום, כבר שלושה חודשים רצופים, אנחנו עוצרים מאות מסתננים ברחבי החטיבה המרחבית מנשה. באותה נשימה, פלוגה אחרת שלי מתאמנת בשבטה, ואף השתתפה בתרגיל הענק 'אלוני בזלת'. לשלב ולדעת לעשות גם וגם - זו יכולת נוספת שמייחדת את הגדוד".

 

מלחמת חרבות ברזל חיזבאללה שיגור רקטות רקטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד