ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
צה"ל הגן עליהם מפני חמאס

תושבי עזה בורחים עם ידיים למעלה: "מפחיד, גופות על הרצפה"

יותר מ-800 אלף עזתים כבר נשמעו לקריאת צה"ל ועזבו את צפון הרצועה דרומה. בתיעוד משם נראו מאות צועדים במסדרון ההומניטרי בציר צלאח א-דין עם דגלים לבנים ובליווי אבטחה של צה"ל. בינתיים, בדרום הרצועה, נבנות ערי אוהלים כדי לקלוט את כל אותם פליטים

תושבי עזה בורחים עם ידיים למעלה: "מפחיד, גופות על הרצפה"
תושבי עזה בורחים מההפגזות צילום: Atia Mohammed/Flash90

עדות מצולמת נדירה מתוך עזה: תושבת מחנה הפליטים א-שאטי בצפון הרצועה התראיינה אתמול לערוץ אל-ערבי שבבעלות קטרית בציר צלאח א-דין וסיפרה על הבריחה לדרום הרצועה.

לדבריה, "הלכנו ברגל, פחדנו, הרמנו את הידיים עם תעודות הזהות, הם (צה"ל) ירו אבל לא עלינו, המשכנו ללכת". על ההחלטה לברוח אמרה: "המצב בא-שאטי מפחיד, גופות על הרצפה. היינו בבית ספר, הטילו כרוזים (שקוראים להתפנות) ויצאנו".

דובר צה"ל פרסם בסוף השבוע שעבר תיעוד שבו נראים מחבלי ארגון חמאס תוקפים את כוחות צה"ל שעסקו בפתיחת ציר הומניטרי לטובת תנועה של תושבי עזה דרומה. בהקלטות הקשר של הכוחות נשמע אחד הלוחמים אומר כי רקטת RPG נורתה לעברו בעת פתיחת הציר.

אתמול הודיע דובר צה"ל בערבית אביחי אדרעי כי בשעות הצהריים ישמש ציר 'צאלח א-דין' ברצועה למעבר הומניטרי לתושבי צפון הרצועה שטרם נעו דרומה למען שמירה על ביטחונם. חמאס ניצל את חלון ההזדמנויות ההומניטרי שהעניק צה"ל לתושבים ותקף בירי מרגמות וטילי נ"ט את הכוחות שהגיעו למקום ועסקו בפתיחת הציר. זאת, על מנת למנוע את פתיחתו לתנועת תושבי הרצועה. באירוע לא היו נפגעים בקרב כוחות צה"ל.

חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד