ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
"לא מפסיק לבכות"

"כבר 30 יום מרגיש אשם" | העיתונאי חוזר ליום הארור

"שלושים יום של תחושת מועקה בלתי נגמרת, רצון עז לחזור שוב לבוקר הזה ולנסות משהו אחר. חושב על השניות האחרונות של יניב שבטוח עד הרגע האחרון שהצבא יגיע ועל שחר, ורועי וסמדר, וגיל, ואופיר והרשימה כל כך ארוכה ולא נגמרת", אלמוג בוקר מסכם חודש של סיוטים

"כבר 30 יום מרגיש אשם" | העיתונאי חוזר ליום הארור
חורבות קיבוץ ניר עוז צילום: אריק מרמור, פלאש 90

אלמוג בוקר, כתב 'חדשות 13', תושב קיבוץ זיקים, שהפך לאחד מסמלי המלחמה, כאשר שיתף על ההתמודדות הקשה שלו עם האסון שנגע גם בו. לאחר שאיבד עשרות מחבריו שנרצחו בקיבוצים הסמוכים.

במלאות חודש לטבח הוא משתף בתחושות: "סליחה! קורא שוב ושוב את ההודעות שלכם, את הזעקה לעזרה, ההודעה האחרונה שאחריה המחבלים נכנסו לבית שלכם וזהו, קורא את ההודעות של אלה שהגבתי להם, של אלה ששלחתי לכוחות המעטים שהיו בעוטף מיקום וגם את אלה שלא הצלחתי לשלוח אך אחד ואת את אלה שפיספסתי".

"מאות הודעות אחת אחרי השניה ואני מנסה, אבל לא מספיק. כבר 30 יום מרגיש אשם. מנסה להבין אם יכולתי לעשות עוד משהו כדי להציל עוד אחד, עוד אחת מכם, אם היה זה נכון לעמוד ולזעוק את זעקתכם בשידור, או שהייתי צריך לשדר פחות וללחוץ יותר על הכוחות בשטח. אולי הייתי מצליח לשלוח עוד גיבור/ה שיציל אתכם".

"שלושים יום של תחושת מועקה בלתי נגמרת, רצון עז לחזור שוב לבוקר הזה ולנסות משהו אחר. חושב על השניות האחרונות של יניב שבטוח עד הרגע האחרון שהצבא יגיע ועל שחר, ורועי וסמדר, וגיל, ואופיר והרשימה כל כך ארוכה ולא נגמרת. חושב על הילדים שלכם, ורואה את הפנים של הילדים שלי שם ולא מצליח להפסיק לבכות. מרוקן".

"מנסה להתנחם באלה שכן ניצלו, בגאולה ששלחתי את המיקום של הילדים שלה והם חולצו, בילדה הקטנה שחולצה מהתופת בזכות ההודעה המצמררת ששלחה לי בת המשפחה שלה, במיכל שבצירוף מקרים נדיר קצין משטרה היה לא רחוק ממנה ונכנס תחת אש ותוך כדי שיחה איתי וחילץ אותה.
אבל מרגיש מרוקן ואשם על אלה שלא".

"רוצה לומר לכם, לכל אחד ואחת מכם, שלא נרדם בלילה לפני שחושב עליכם עוד קצת. קורא את ההודעות שלכם שוב ושוב. מנסה לזכור דווקא את הטוב ולהירדם עם חיוך. מנסה ולא מצליח".

לסיום כתב, "מבקש מכם סליחה שלא עשיתי מספיק, אבל מבטיח לכם שלא אפסיק לצעוק בשידור, עד שהאחים שלכם, הילדים שלכם, החברים שלכם יחזרו הביתה משבי חמאס. ומבטיח לכם עוד דבר אחד, שלנצח אעשה הכל, כל מה שאני יכול, כדי שהמשפחות שלכם, שלנו, יזכו לחיות בבטחון. אוהב אתכם ומבקש סליחה".

אלמוג בוקר מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד