ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
הטייח והקצב

שלוש אחיות של מנהיג חמאס מתגוררות בישראל

התפקיד הראשון של סינוואר היה הוצאה להורג של משת"פים עם ישראל, הניה עבד כטייח ויש לו שלוש אחיות נשואות שמתגוררות בישראל | וגם ההיסטוריה האקדמאית של כמה מבכירי הארגון מנוחתם גיהנום

שלוש אחיות של מנהיג חמאס מתגוררות בישראל
צללית. אילוסטרציה צילום: Haytham Shtayeh/FLASH90

הכתבת לענייני פלסטינים של 'כאן', מומחית למזרח התיכון, נורית יוחנן, מפרסמת כמה עובדות על חמאס שהיא מהרהרת בהם, בסימן חודש למלחמה. לדבריה, כל מה שצריך לדעת על יחיא סינוואר זה שהתפקיד הראשון שלו בחמאס (אז עוד לא נקרא חמאס והיה גרסה מוקדמת) בגיל 25 היה למצוא משת"פים בארגון, לענות ולהרוג אותם.

למוחמד דף קראו כשנולד... מוחמד אל-מסרי. הכינוי דף, אורח, ניתן לו כבר לפני שנים כששינה את מיקומו בגלל היותו מחבל ומבוקש.

סלאח שחאדה ממייסדי חמאס היה עצור בישראל 12 שנה, חלק מזה במעצר מנהלי ממושך. שנים אחרי שהשתחרר סיפר בכיר בשב"כ, אז כבר לשעבר, ששחאדה נידב מידע רב מרצונו ולא היה צריך לדובב אותו בכלל.

בין בכירי החמאס ישנם גם אקדמאים: עבד אל-עזיז רנתיסי, ממייסדי חמאס וקול קיצוני בארגון שקרא לפיגועי התאבדות בעומק ישראל, הוסמך כרופא ילדים. מחמוד א-זהאר גם כן מהוותיקים היה רופא מנתח ואפילו עבד בבתי חולים ברצועה שהייתה אז תחת הממשל הצבאי, עד שהנהיג מרד מיסים נגד ישראל ופוטר.

איסמעיל הניה. צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90.

דווקא מי שלא סיים מעולם את לימודיו הוא "המהנדס", יחיא עיאש. אמנם החל ללמוד הנדסת חשמל בביר זית אבל אז פרצה האינתיפאדה הראשונה והאוניברסיטאות נסגרו. ישראל לא נתנה לו אישור לצאת ללמוד בירדן.

לאיסמעיל הנייה ישנו עבר בישראל. כשהיה צעיר עבד כטייח בישראל כדי לפרנס את המשפחה. יש לו שלוש אחיות שנישאו לאזרחים ישראלים מתל שבע (קרובי משפחה רחוקים בעצמם) ומתגוררות שם.

ואחרון בסניף העזתי של האחים המוסלמים, האב הקדמון של חמאס, התמקדו תחת הנהגתו של אחמד יאסין באכיפת נורמות איסלאמיות, כלומר לבוש לא צנוע לנשים ושריפת חנויות למכירת אלכוהול וספריות וידיאו. כן, וידיאו, השטן של האיסלאם בסוף שנות השבעים. אה והסניף גם היה רשום כאגודה מוכרת בישראל כמובן.

חמאס יחיא סינוואר מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד