י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
בשל לחץ ציבורי

קורס על "אפרטהייד בישראל" ירד מתוכנית הלימודים בניו יורק

בשל לחצי הקונסוליה הישראלית בניו יורק וארגונים יהודיים שונים, הורד קורס על "אפרטהייד בישראל" מתוכנית הלימודים בבית ספר נחשב לאמניות בניו יורק

קורס על "אפרטהייד בישראל" ירד מתוכנית הלימודים בניו יורק
שוטרי מג"ב צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

בית הספר הנחשב לאמנויות בארד קולג' בניו יורק הוציא מתוכנית הלימודים את הקורס שהציע תחת השם "אפרטהייד בישראל-פלסטין", שלימד סטונדטים על "פשע האפרטהייד" בישראל, כך פורסם ב"ווינט".

הקורס, אותו מעביר יהודי המתגורר בירושלים אך משמיע ביקורת רבה על ישראל, עורר סערה גדולה בקהילה היהודית בניו יורק, ובעקבותיו פנתה הקונסוליה הישראלית בניו יורק להנהלת המוסד וביקשה להוריד אותו מתוכנית הלימודים.

בליגה נגד השמצה פנו לקולג' אף הם בדרישה לבטל את הקורס: "כל הנחת היסוד של הקורס הזה משמיצה ומוציאה דה-לגיטימציה למדינת ישראל הדמוקרטית".

עוד נכתב: "בתקופה של עלייה בשיעור התקריות האנטישמיות בארה"ב, אנחנו עומדים על אמונתנו שקורסים כאלה לא צריכים להתקיים בגלל הכשלים שהם מבוססים עליהם".

מהקונסוליה הישראלית בניו יורק נמסר בתגובה: "אנחנו לוקחים ברצינות רבה את העלייה במקרי האנטישמיות בקמפוסים בארצות הברית. אנחנו פועלים ככל שניתן מול הרשויות, לרבות הנהלות האוניברסיטאות. אחרי החודש האחרון ברור כבר לכולם שיש קשר ישיר בין תוכן לימודי מוטה ושקרי המקדם אנטישמיות לבין עלייה במקרי האלימות כלפי יהודים. הקונסוליה הישראלית תמשיך לפעול מול הנהלות האוניברסיטאות על מנת לעורר את תשומת ליבן לתכנים הסוג הזה".

חמאס עזה ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד