י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
עומדים לצד ישראל

ארה"ב: כל הפסקת אש "תיתן לגיטימציה" לחמאס

בין 500 ל-600 אמריקאים נותרו לכודים בעזה. כולל תושבי קבע בארה"ב ובני משפחותיהם. יותר מ-400 עזבו עד כה דרך גבול רפיח עם מצרים. אך ארה"ב לא תומכת בהפסקת אש שתיתן לגטימציה לטבח שביצע חמאס בישראלים

ארה"ב: כל הפסקת אש "תיתן לגיטימציה" לחמאס
הפעילות הקרקעית בעזה צילום: דובר צה"ל

ארגונים שונים באו"ם פרסמו קריאה להפסקת אש, אך הבית הלבן טען שהפסקת אש רק תועיל לחמאס. דובר המועצה לביטחון לאומי ג'ון קירבי אמר שהפסקת אש "תיתן לגיטימציה" לחמאס.

"בדרך כלל כשאתה נכנס להפסקת אש, זה כשאתה חושב שאתה בסוף והגיע הזמן לנהל משא ומתן", אמר. "בזמן הזה, הפסקת אש כרגע מיטיבה עם חמאס. זה בהחלט נותן לגיטימציה למה שחמאס התחיל ב-7 באוקטובר".

בין 500 ל-600 אמריקאים נותרו לכודים בשטח הפלסטיני, כולל תושבי קבע של ארה"ב ובני משפחותיהם, אמר. יותר מ-400 עזבו עד כה, הוא הוסיף, במעבר הגבול רפיח עם מצרים.

קירבי לא אישר דיווחים על "הפוגות" עתידיות בלחימה בין ישראל לחמאס. הנשיא ביידן והעוזרים הבכירים, לדבריו, ממשיכים ללחוץ על עצירות זמניות נוספות בפעילות הצבאית, על מנת לאפשר סיוע לאנשים להתפנות מעזה.

"כמעט בכל שיחה שאנחנו מנהלים עם הישראלים כרגע, אנחנו מדברים על היתרונות של הפסקות הומניטריות", אמר.

שר החוץ של ארה"ב אנטוני ג'יי בלינקן אמר אתמול בכנס ה G7: "ישראל אמרה לנו שוב ושוב שאין דרך חזרה ל-6 באוקטובר לפני ההתקפות הברבריות של חמאס. אנחנו מסכימים לגמרי. אנו גם פועלים באזור כדי להרתיע איומים רחבים יותר על השותפים שלנו ועל חברינו. כפי שאמר הנשיא, לכל מי שמבקש לנצל את המשבר בעזה ולהפיץ סכסוך לתיאטראות אחרים: אל תעשה זאת".

עוד אמר: "כולנו רוצים לסיים את הסכסוך הזה בהקדם האפשרי, ובינתיים, כדי למזער את הסבל האזרחי. אבל כפי שדיברתי עם עמיתיי ל-G7, לאלו הקוראים להפסקת אש מיידית יש חובה להסביר כיצד לטפל בתוצאה הבלתי מקובלת שהיא עשויה להביא: חמאס נותר במקום, עם יותר מ-200 בני ערובה, עם יכולת וכוונה לחזור על ה-7 באוקטובר - שוב ושוב ושוב".

חמאס עזה ארצות הברית ג'ו ביידן מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד