י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
הנשיא סרב לבקשה

ארה"ב ביקשה ממצרים שתיקח אחריות על הביטחון בעזה לאחר המלחמה

ראש ה-CIA ביקש בפגישתו עם נשיא מצרים, כי מצרים תקבל את האחריות על הביטחון ברצועת עזה לאחר המלחמה עד שהרשות הפלסטינית תשתלט על המצב. א-סיסי סירב לבקשה, ואמר שמצרים זקוקה לחמאס שישמור על הביטחון בגבול

 ארה"ב ביקשה ממצרים שתיקח אחריות על הביטחון בעזה לאחר המלחמה
הפעילות הקרקעית בעזה צילום: דו"צ

מנהל ה-CIA, וויליאם ברנס, שוחח עם נשיא מצרים עבד אל-פתאח אל סיסי ועם ראש המודיעין המצרי, עבאס כאמל, בהצעה לנהל את הביטחון ברצועת עזה עד שהרשות הפלסטינית תוכל להשתלט על הרצועה לאחר תבוסת חמאס, כך על פי בכיר מצרי ששוחח עם ה'וול סטריט ג'ורנל. על פי הדיווח סיסי דחה את ההצעה ואמר כי מצרים לא תמלא תפקיד בחיסול חמאס מכיוון שהיא זקוקה לארגון הטרור לסייע לה בשמירה על הביטחון בגבול מצרים עזה.

ארה"ב קראה אתמול להגביל את שליטתה של ישראל בעזה לאחר המלחמה בחמאס, ושיגרה מסר פומבי לגורמים ישראליים על הציפיות לתפקיד פלסטיני נרחב ברצןעה.

בכירים בארה"ב רוצים שעזה תתאחד עם הגדה המערבית תחת הרשות הפלסטינית. במילים אחרות "מדינה פלסטינית" מזכיר המדינה אנטוני בלינקן תיאר חזון לשיקום עזה: "ישראלים ופלסטינים החיים זה לצד זה במרחב משלהם עם אמצעים שווים של ביטחון, חופש, הזדמנויות וכבוד".

בלינקן אמר כי ארה"ב מתנגדת ל"עקירה בכוח של פלסטינים מעזה".

"אין כיבוש מחדש של עזה לאחר סיום הסכסוך, שום ניסיון לחסום או להטיל מצור את עזה", אמר "אין צמצום שטחי עזה".

ג'ון קירבי, דובר המועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן, אמר: "אנו מאמינים שהפלסטינים צריכים להיות אחראים על עתידם והם צריכים להיות הקול הקובע והגורם של העתיד שלהם".

שר החוץ הישראלי אלי כהן אמר השבוע כי ישראל תבחן את העברת האחריות על ניהול השטח לקואליציה בינלאומית, כולל ארה"ב, האיחוד האירופי ומדינות הרוב המוסלמי, או למנהיגים פוליטיים מקומיים בעזה.

 

עזה חמאס ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל מצרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד