כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024
לא סופי

מחיר המלחמה: 2.3 מיליארד רק בשלושת השבועות הראשונים

בשלושת השבועות הראשונים העלות השבועית של ירידת העבודה בגין היעדרות עובדים הייתה כ-2.3 מיליארד ש"ח | על זה יש להוסיף את העלויות הנובעות מירידה בביקוש

מחיר המלחמה: 2.3 מיליארד רק בשלושת השבועות הראשונים
מבצע חרבות ברזל - היום הראשון צילום: צלמי פלאש90

בדו"ח מיוחד שכותרתו היא "העלות הכלכלית של היעדרויות מהעבודה במהלך מלחמת חרבות ברזל כותב בנק ישראל כי בשלושת השבועות הראשונים למלחמת "חרבות ברזל" נכתב כי העלות השבועית של ירידת היצע העבודה בגין היעדרות עובדים הייתה כ-2.3 מיליארד ש"ח. היעדרות העובדים נבעה מהסגירה המלאה של מוסדות החינוך מפינויים של תושבים מאזורים שנפגעו או מצויים בסיכון גבוה להיפגע ומגיוס נרחב של אנשי מילואים.

חשוב לציין כי העלויות המנותחות להלן אינן משקפות את כלל הפגיעה בשוק העבודה ובמשק. נוסף עליהן היו עלויות הנובעות מירידה בביקוש, מהיעדרם של עובדים פלסטינאים ועובדים זרים ועוד.

עוד כותב הבנק כי בתום שלושת השבועות הראשונים, עלות ההיעדרות כבר הצטמצמה בשל הפתיחה החלקית של מערכת החינוך, אך בשלב זה קשה לאמוד את היקף פתיחתה האפקטיבית. העלות צפויה להמשיך ולרדת ככל שמערכת החינוך תחזור לפעילות סדירה יותר, המשק יסתגל למצב עם פתרונות עבור מועסקים מאזורי פינוי, יפחת איום הטילים בעורף ויצומצם היקף חיילי המילואים. 

 

מלחמת חרבות ברזל בנק ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד