כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024
עדכונים שוטפים

פורסם אות חיים משני חטופים | ביידן: "הפסקת אש אינה אפשרית"

צה"ל ממשיך להתקדם גם היום לעומק העיר עזה ומכתר בשעות האחרונות את המפקדה המרכזית של חמאס בלב העיר | פעילות צה"ל כוללת תקיפות מהאוויר גם בג'נין, לפחות שמונה מחבלים חוסלו במחנה הפליטים | סערה סביב העיתונאים שתיעדו את מתקפת הפתע | כל העדכונים

פורסם אות חיים משני חטופים | ביידן: "הפסקת אש אינה אפשרית"
תקיפה בעזה צילום: Atia Mohammed/Flash90

במקביל להמשך הפעולה הקרקעית בעזה, צה"ל פועל מאז שעות הבוקר במחנה הפליטים ג'נין לסיכול פעילות טרור. הפלסטינים מדווחים על לפחות שמונה שחוסלו במהלך פעילות כוחות הביטחון בשעות האחרונות, שכללה תקיפות לעבר חוליות מחבלים.

הבוקר פרסם הצבא על נפילתו של חלל צה"ל, רס"ר אליהו בנימין אלמקייס הי"ד בן 29, מירושלים, לוחם הנדסה בחטיבה 551, שנהרג בקרב במרכז רצועת עזה.

בתוך כך, בעזה מדווחים בשעות האחרונות שכוחות צה"ל מכתרים המפקדה המרכזית של חמאס בלב העיר עזה. בד בבד, נמשכות התקיפות של צה"ל בכל רחבי הרצועה. הפלסטינים מדווחים על מחבלים רבים שחוסלו.

מוקדם יותר היום, צה"ל ושב"כ חיסלו את ראש מערך טילי הנ"ט בחטיבת מחנות המרכז של חמאס. המחבל איבראהים אבו-מע'ציב, חוסל בהכוונה מודיעינית של שב"כ ואמ"ן באמצעות מטוס קרב. במסגרת תפקידו הכווין והוציא לפועל פיגועי נ"ט רבים לעבר אזרחי ישראל וכוחות צה"ל.

כמו כן, במסגרת הסיוע לפעילות הקרקעית, כוחות זרוע הים תקפו עמדת שיגור טילי נ״ט של ארגון הטרור חמאס, ממנה זוהו שיגורים לכיוון הכוחות המתמרנים.

הלילה, לוחמי צוות הקרב של חטיבת הנח"ל השלימו מבצע השתלטות על מוצב 17, מעוז צבאי של ארגון הטרור חמאס במערב ג'באליה שבצפון הרצועה. במהלך ההשתלטות על המוצב הלוחמים ניהלו קרב מול מחבלים מארגוני הטרור חמאס וגא"פ ששהו במוצב, הן מעל פני הקרקע והן בתוואי תת קרקעי במרחב.

הלוחמים השלימו את ההשתלטות על המוצב לאחר 10 שעות לחימה במהלכן חיסלו מחבלים, תפסו אמצעי לחימה רבים, חשפו פירי מנהרות טרור לרבות פיר שנמצא סמוך לגן ילדים ומוביל לתוואי תת-קרקעי נרחב. במהלך ההשתלטות על המוצב לוחמי הנח"ל איתרו ואספו חומרים אופרטיביים משמעותיים אודות התוכניות המבצעיות של האויב.

עדכונים שוטפים:

20:00 - שר הביטחון יואב גלנט מוסר סקירה ביטחונית > שידור חי

19:55 - הוועד הבין-לאומי של הצלב האדום: "נמשיך לעשות כל שביכולתנו כדי לבקר את החטופים, להבטיח קשר בינם לבין משפחותיהם ולהעניק להם סיוע הומניטרי. הדרישות שלנו לחמאס ברורות: החזקת החטופים אסורה על פי המשפט ההומניטרי - ויש לשחררם לאלתר".

19:53 - בישראל מעריכים: כ-80 אלף אזרחים עזתים התפנו היום מצפון הרצועה.

19:49 - דובר צה"ל: בהמשך לדיווח הראשוני, זוהה טיל ששוגר לשטח מדינת ישראל ויורט בהצלחה במרחב ים סוף, על ידי לוחמי ההגנה האווירית באמצעות מערכת ההגנה לטווח רחוק "חץ". המטרה לא חצתה לשטח ישראל.

19:47 - בכיר החות'ים חזאם אל-אסד צייץ ברשת X (טוויטר): "מה קורה באילת?".

19:41 - משרד הבריאות הפלסטיני: מספר המחבלים שחוסלו היום בג'נין עלה ל-14

19:36 - נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לעיתונאים: לראש הממשלה נתניהו "לוקח קצת יותר זמן ממה שקיוויתי" כדי לקיים הפסקות ההומניטריות/טקטיות.

19:33 - דוברות מד"א: בהמשך לאזעקות בדקות האחרונות בגזרת אילת: צוותי מד"א יצאו לסרוק זירות בהן דווח על נפילות, בשלב זה לא דווח על נפגעים. עדכון במידת הצורך.

19:30 - אזעקות באילת בזו אחר זה בהפרש של דקה.

19:20 - דובר צה"ל מפרסם תיעוד שטרם נראה כמותו: הרמטכ"ל הרצי הלוי וראש השב"כ רונן בר במדי צה"ל בהערכת מצב בתוך רצועת עזה.

צילום: דובר צה"ל.

19:00 - תמונה שפרסם משרד הביטחון: מאחורי שר הביטחון יואב גלנט, מצגת של יחיא סינוואר ולידו אחיו, מוחמד סינוואר, מפקד דרום רצועת עזה בזרוע הצבאית של חמאס.

18:59 - מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים: לבקשת משפחת יעקב ומשפחת קציר, התקשורת מתבקשת שלא לשדר את הסרטון שפרסם חמאס. כמו כן, לבקשת המשפחות, התקשורת מתבקשת שלא לנסות ליצור קשר עם בני המשפחה בשלב הזה ולכבד את פרטיותם.

18:57 - מזכיר הממשלה ליועמ"שית שביקשה לחזור לכנס תדיר את הממשלה ולא להצביע טלפונית, ולהפסיק עם התקנות לשעת חירום: "אין זה הזמן או המקום לכבול את ידי הממשלה בכלים משפטיים מיותרים. לא מצאתי שיש מניעה להמשיך להשתמש בתקנות שעת חירום".

18:40 - עזה: חגורת אש מטורפת סביב מפקדת הטרור בבית החולים האינדונזי.

עזה: חגורת אש מטורפת סביב מפקדת הטרור בבית חולים האנדונזי

18:15 - דיווח ברויטרס: הג'יהאד האסלאמי הודיע פרסם אות חיים של שני חטופים וטען כי ישחררם בקרוב "מסיבות הומניטריות ורפואיות".

18:10 - הותר לפרסום שמות שני חללי צה"ל: רס"ר (מיל') דב משה (דובי) כוגן בן 32, מנוב, לוחם ביחידת שלדג, נפל היום בקרב בעומק רצועת עזה. סמל רוני אשל בת 19, מצור יצחק, תצפיתנית בגדוד 414, חיל הגנת הגבולות, נפלה ב-7.10.

17:40 - דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן ג׳ון קירבי: אנו מבינים שישראל תתחיל ליישם הפוגות של 4 שעות בצפון עזה מדי יום. הישראלים אמרו לנו שלא יהיו פעולות צבאיות בזמן ההפוגה ושזה יתחיל מהיום. ביידן: "הפסקת אש אינה אפשרית". לשכת ראש הממשלה: הלחימה נמשכת ולא תהיה הפסקת אש בלי שחרור חטופינו.

17:13 - גנץ בסיור בצפון: "המאמץ להשבת החטופים מתקיים כל הזמן במגוון דרכים וצירים. גם ברגעים אלו".

17:10 - ‏מנהיג חמאס איסמאעיל הנייה הגיע הבוקר למצרים ונפגש עם ראש המודיעין המצרי, עבאס כאמל. מתלווים להנייה, בכירי חמאס, ח'אלד משעל וח'ליל אל-חיה.

17:05 - מזכ"ל הוועד הפועל באש"ף חוסיין א-שייח' אומר כי ברשות הפלסטינית פנו לממשל ביידן, ואמרו שיהיו מוכנים לשלוט ברצועת עזה ביום שאחרי המלחמה, ובלבד שתינתן מחויבות אמריקנית לפתרון שתי המדינות, שיסיים את הסכסוך הישראלי-פלסטיני, ויחייב את ישראל למלא אחריו.

17:00 - הנשיא הרצוג בראיון ל-NBC: "אין בשלב זה הצעה ממשית לעסקה מצד חמאס להחזרת החטופים".

16:54 - מחבלים שיגרו מספר טילי נ"ט וירו מנשק קל לפני זמן קצר לעבר מוצב צה"ל במרחב מטולה. כוחות צה"ל תוקפים כעת באמצעות ארטילריה וטנקים את מקורות הירי.

16:45 - צבע אדום בכיסופים.

16:35 - בהתאם להערכת מצב של הצבא חל איסור על תנועת אזרחים בצירים שבמרחב מטולה-רכס רמים. יבוצעו חסימות ב:
- צומת מצודות (גיבור) - לכל הכיוונים
- צומת מרגליות
- צומת מלכיה
- צומת רמות נפתלי
- צומת כ"ח לכיוון מערב

תושבים השוהים בכפר יובל, מעיין ברוך, מטולה, כפר גלעדי, משגב עם, מרגליות, מנרה, מתבקשים לשהות בסמוך למרחב מוגן עד להודעה חדשה.

15:45 - צבע אדום בנתיבות וביישובי העוטף.

15:10 - לקראת שחרור חטופים? דיווח ברויטרס: ראש ה-CIA, ראש המוסד וראש ממשלת קטאר נועדים בדוחא.

15:00 - דיווחים באילת על פיצוץ עז, נזק נגרם לבית ספר. מד"א: בשעה 14:53 התקבל דיווח במוקד על מספר נפגעי חרדה כתוצאה מפיצוץ שאירע בחצר מבנה באילת. חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים במקום טיפול רפואי ל-7 נפגעי חרדה. אין נפגעי גוף.

הפיצוץ באילת

14:50 - כך נראה ההרס בעזה אחרי תקיפות צה"ל הלילה:

ההרס בעזה אחרי תקיפות צה\"ל הלילה

14:40 - מחבלים ירו לפני זמן קצר לעבר כלי טיס בלתי מאויש של צה"ל במרחב הר דב. כלי טיס של צה"ל תקף את מקור הירי וכוחות צה"ל תקפו בארטילריה. כמו כן, מחבלים ירו טילי נ"ט לעבר מצפה עדי וכוחות צה"ל תקפו בארטילריה את מקור הירי.

14:10 - דיווח בחדשות 12: לוחמים בשטח עזה שנלחמים מול המנהרות מספרים על קולות של מחבלי חמאס שבוקעים מתת הקרקע - "אנחנו לכודים למטה. אנחנו נחנקים, לא יכולים לצאת".

14:00 - אזעקות בעוטף עזה, באשדוד ובסביבה.

11:05 - ניצן חן, מנהל לשכת העיתונות הממשלתית, דורש הסברים מראשי המערכות AP, רויטרס, CNN וניו יורק טיימס בעקבות מעורבותם של צלמים ממערכות אלו באירועי ה-7 באוקטובר.

חיסול ראש מערך טילי הנ\"ט של חטיבת מחנות המרכז בחמאס

10:55 - צה"ל ושב"כ חיסלו את ראש מערך טילי הנ"ט בחטיבת מחנות המרכז של חמאס

10:45 - השר בני גנץ: "אם היו עיתונאים שידעו על הטבח, ששתקו וצילמו בזמן שילדים נטבחו - הם אינם שונים מהמחבלים ודינם חד הוא".

 

 

מלחמת חרבות ברזל חמאס עזה צה"ל לבנון חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד