ז' סיון התשפ"ד
13.06.2024
"עושים את המירב כדי להקל"

בני משפחות החטופים נעדרו מהעבודה? המעסיקים ישלמו

המעסיקים בשירות הציבורי ישלמו תשלום מלא על היעדרות בני משפחות החטופים והנעדרים. סמוטריץ': "אנו עושים את המירב כדי לנסות להקל במה שניתן בתקופה מורכבת וקשה"

בני משפחות החטופים נעדרו מהעבודה? המעסיקים ישלמו
אילוסטרציה צילום: unsplash

הממונה על השכר במשרד האוצר, אפי מלכין, ונציב שירות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ, הנחו את שירות המדינה, ובמקביל קרא הממונה על השכר ליתר המעסיקים במגזר הציבורי, להכיר בימי ההיעדרות של בני משפחות החטופים והנעדרים כחופשה על חשבון המעסיק.

במכתב שנשלח לשירות המדינה נכתב כך: "ביום 7.10.2023 החלה מלחמת "חרבות ברזל" בפעולה נפשעת, רצחנית וברברית של ארגוני טרור שפלים על מדינת ישראל. במסגרת פשעים מחרידים אלו, ארגוני המרצחים רצחו ופצעו אלפים וחטפו מאות אזרחים, ורבים אחרים עודם מוגדרים נעדרים. משפחות החללים, הפצועים, החטופים והנעדרים נאלצות להתמודד בימים אלו עם מציאות אשר הדעת אינה סובלת והלב ממאן להאמין".

עוד נכתב: "ככל מדינת ישראל, גם משפחת שירות המדינה משתתפת באבלן הכבד של משפחות החללים, וכן משתתפת בכאבן וסבלן של משפחות החטופים והנעדרים ושותפה לתקווה ולתפילה לחזרתם הביתה, בריאים ושלמים במהרה. לידיעתכם, ביום 06.11.2023 אושר בכנסת חוק התגמולים לבני משפחה של חטופים ונעדרים בפעולת איבה, התשפ"ד-2023 (להלן: "חוק התגמולים לבני משפחה"), ונקבעו בו זכויות וזכאויות לבני משפחה של חטופים ונעדרים.

לאור המורכבות והקושי בהם מצויות המשפחות של החטופים והנעדרים, החלטנו כי עובד שהוא בן משפחה של חטוף או נעדר, ידווח על ימים בהם לא עבד בין ה-07.10.2023 ל-31.10.2023, חופשה על חשבון המעסיק".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר: "משפחות החטופים והנעדרים מתמודדות עם כאב עצום שאין מילים די כדי לתאר. ממשלת ישראל הציבה את יעד השבת כל החטופים ואיתור הנעדרים כולם כיעד מרכזי מאד במלחמה. אנו עושים את המירב כדי לנסות להקל במה שניתן בתקופה מורכבת וקשה זו באמצעות מענקים, באמצעות הנחיה זו ובאפיקים נוספים. כולנו נושאים תפילה ופועלים במקסימום כדי להשיב את כל החטופים ולהביא לאיתור כל הנעדרים".

מלחמת חרבות ברזל חטופים בצלאל סמוטריץ'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד