ז' סיון התשפ"ד
13.06.2024
עדכונים שוטפים

אות חיים משני חטופים בעזה, אזעקות באילת | כ-9,500 רקטות שוגרו מאז תחילת המלחמה

בישראל מבהירים שוב: "לא תהיה הפסקת אש בלי שחרור חטופינו" | אזעקות נשמעו באילת, מערכת חץ יירטה טיל ששוגר מרחוק לעבר ישראל | הג'יהאד האסלאמי פרסם היום אות חיים משני חטופים ושר הביטחון: "התשובה למעשה הברוטאלי והברברי - זה מחיקת החמאס" | כל העדכונים

אות חיים משני חטופים בעזה, אזעקות באילת | כ-9,500 רקטות שוגרו מאז תחילת המלחמה
חרבות ברזל צילום: פלאש 90

בישראל הבהירו הערב (חמישי) כי לא תהיה הפסקת אש ברצועה, זאת ברקע טענות הבית הלבן כי סוכם לאפשר מדי יום הפוגות של ארבע שעות בלחימה בצפון הרצועה. "הלחימה נמשכת ולא תהיה הפסקת אש בלי שחרור חטופינו", נמסר מלשכת ראש הממשלה. "ישראל מאפשרת מסדרונות מעבר בטוחים מצפון הרצועה לדרומה, כפי שעשו 50,000 עזתים רק אתמול".

בתוך כך, הג'יהאד האסלאמי פרסם היום תיעוד של שני חטופים וטוען שישוחררו. מדובר בחטופים חנה קציר ויגיל יעקב בן ה-13, ששבויים בידי הארגון. צה"ל עדכן הערב כי מפרוץ המלחמה שוגרו לעבר שטח ישראל כ-9,500 רקטות וטילים, ‏כ-3,000 מהן במכת הפתיחה של חמאס. ‏כ-2,000 רקטות יורטו וכ-12% מהשיגורים כשלו ונפלו בשטח הרצועה.

הרמטכ"ל הרצי הלוי וראש השב"כ רונן בר נכנסו יחד עם הכוחות הלוחמים לעומק רצועת עזה וקיימו הערכת מצב בשטח. "נקודת החוזק המרכזית בינתיים במלחמה הזו, אותה אני מרגיש כל הזמן היא השותפיות", אמר הרמטכ"ל. "אני מסתובב ורואה את צה״ל, בכל הפינות, כולם עושים הכל רק כדי שאתם תהיו הכי חזקים שאפשר. אין דבר שלא יעשו כדי שתעבדו טוב. תמשיכו חזק קדימה, באופן יסודי, תגבירו את הקצב. אנחנו מאחוריכם!".

שר הביטחון גלנט קיים היום הערכת מצב באוגדה 252, אוגדת המילואים הפועלת בצפון רצועת עזה לחיסול מחבלי החמאס והשמדת תשתיות הטרור. השר גלנט אמר: "אנחנו לא עוצרים, אנחנו הולכים בכל הכוח עד שנמגר את ארגון החמאס - פוגעים בכל הפיקוד, שרשרת הפו"ש, מחסני אמל"ח, אמצעי תקשורת ומנהרות, בונקרים ומפקדות, מחסלים את הכל. התשובה למעשה הברוטאלי והברברי הזה זה מחיקת החמאס. מפה נמשיך הלאה. אם לא נמחק את החמאס בעזה, נקבל עוד עשרה כאלה שבאים ממקומות אחרים".

עדכונים שוטפים:

02:43 - אזעקות צבע אדום כעת ביישובים: נחל עוז, כפר עזה, עלומים, סעד.

00:00 - מטה משפחות החטופים: אנו משתתפים בצערה הכבד של משפחת גולדין על הירצחו של אורן גולדין (33) תושב ניר יצחק ב-7 לאוקטובר. הבשורה הקשה הגיעה הערב והמשפחה עודכנה. המשפחה מבקשת לכבד את פרטיותה.

23:53 - משרד הבריאות בעזה: "יש לנו שעות ספורות עד שבתי החולים בעזה ובצפון עזה יפסיקו לפעול".

23:44 - חלק ממחבלי הנוחב'ה הועברו לידי שב"ס, מה שמעיד על כך שחקירתם בשב"כ הסתיימה. הם נחשבים לאסירים המסוכנים ביותר ומוחזקים בתנאים המחמירים ביותר. המספר המלא של המחבלים שבידי ישראל לא מפורסם במתכוון. כך דווח ב'כאן 11'.

23:31 - צה"ל ומשרד הביטחון מודיעים: בפעם הראשונה, יירוט מבצעי מוצלח למיירט 'חץ 3' - שכבת ההגנה העליונה על מדינת ישראל.

23:22 - מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר תשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון, בתגובה לשיגורים לעבר שטח ישראל ביממה האחרונה. בנוסף, כוחות צה"ל תקפו בירי ארטילרי ובאמצעי הלחימה "עוקץ פלדה".

תיעוד תקיפות יעדי טרור של חיזבאללה // דובר צה\"ל

בין המטרות שנתקפו, מתחמים ותשתיות טרור, עמדות תצפית ואמצעים טכנולוגיים ששימשו להכוונת טרור נגד מדינת ישראל.

כמו כן, מחבלים שיגרו לפני זמן קצר טיל נ"ט לעבר מרחב אדמית, אין נפגעים. צה"ל תקף בארטילריה את מקור הירי.

22:59 - יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד, אומר בריאיון לערוץ אל-ערבייה הסעודי כי הרשות הפלסטינית היא המועמדת הטבעית לשלוט ברצועת עזה ביום שאחרי המלחמה. לדבריו, העניין מצריך תמיכה של הקהילה הבינלאומית ושל העולם הערבי. עוד אמר לפיד כי אחרי המלחמה יהיה אפשר להחזיר לשולחן את פתרון שתי המדינות.

22:24 - דובר צה"ל: לוחמי ההגנה האווירית יירטו מטרה חשודה לפני זמן קצר במרחב הערבה בדרום הארץ באמצעות מערכת ״יהלום״ (פטריוט). המטרה לא חצתה לשטח ישראל.

22:19 - אישה קטעה את נאומו של הנשיא ביידן במדינת אילינוי, כאשר נאם לרגל הסכם חדש של יצרניות רכב. היא הוצאה מחוץ לאירוע על ידי האבטחה.

מפגינים פרו פלסטינים התפרצו לנאום של ביידן

21:47 - דובר הזרוע הצבאית של החות'ים, יחיא סריע: "שיגרנו מספר טילים בליסטיים לעבר יעדים רגישים שונים של ישות האויב הציונית בדרום פלסטין הכבושה.‌‌ המבצע השיג בהצלחה את מטרותיו והוביל לנפגעים ישירים על המטרות שצוינו למרות סודיות האוייב‌‌. כוחותינו ימשיכו לבצע את פעולותיהם הצבאיות לתמיכה בדיכוי העם הפלסטיני עד להפסקת התוקפנות הישראלית בעזה".‌‌

21:34 - סקר מיוחד של הפדרציות היהודיות בארה"ב חושף: 70% מיהודי ארה"ב מרגישים פחות בטוחים משהיו לפני המלחמה. עוד עולה מהסקר כי יהודים חוששים פי שניים יותר לביטחונם האישי בהשוואה לציבור הרחב וצופים כי הקהילות שלהם נמצאות בסכנה בשל המלחמה.

21:29 - צה"ל תוקף כעת מטרות חיזבאללה בלבנון בתגובה לירי מוקדם יותר לעבר ישראל.

21:12 - 2,600 מחבלים נקלטו מפרוץ המלחמה במתקני שב"ס. בהנחיית הנציבה, מחבלי הנוח'בה יוחזקו אזוקים באגפים נפרדים ובתנאים מבודדים. 170 טלפונים ו-150 אמצעי אמל"ח קר נתפסו באגפים הביטחוניים.

20:57 - אייל אשל, אביה של רוני, שהתבשר על מותה של בתו שהוגדרה כנעדרת, לתקשורת: "כבה הנר, רוני איננה. כל המערכת הפקירה אותה ואת שאר התצפיתניות – אם רק היו מקשיבים להן שמונה חודשים אחורה – לא היינו סופרים פה גופות".

20:52 - מזכ"ל נאט"ו, ינס סטולטנברג, הזהיר את איראן מפני התערבות במלחמה.

20:45 - אזעקות ביישובים: פדויים, מסלול, פטיש, רנן. (מערב הנגב - איזור אופקים)

20:37 - ראש ממשלת בלגיה מציע לשקול סנקציות נגד השר עמיחי אליהו וישראלים נוספים: "האיחוד האירופי צריך לבחון למנוע מישראלים "קיצוניים" שקוראים לאלימות נגד פלסטינים לבקר באירופה".

20:22 - גלנט: "צה״ל החל להשתמש בימים אלה בשיטות חדשות לטיפול במנהרות - ובמי שנמצא בתוך מנהרות. עובדים ומצליחים למצוא פתרונות לבעיה הזו". עוד הוסיף השר: "לא תהיה פשרה עם מי שרצח אותנו - אין להם מקום מתחת לשמש".

20:20 - שר הביטחון גלנט: "בשעה זו נמצאים ברצועת עזה עשרות ילדים, חיות האדם חטפו אותם, לא נעצור את הלחימה עד שנשיב את הילדים שלנו הביתה. איזה אב מפסיק לחפש אחר ילדיו? אני רואה את הילדים האלה כילדים שלי - לא אעצור את הלחימה עד שנגיע אליהם".

20:13 - סיירת חרוב, דובדבן, גדוד דוכיפת, הנדסה ומגב פעלו תחת חטיבת כפיר ב-9 שעות האחרונות במחנה הפליטים ג'נין. הכוחות חיסלו מעל 12 מחבלים, עצרו מעל 20 מבוקשים, החרימו 9 נשקים ותחמושת רבה. בנוסף נתקפו חוליית מחבלים חמושה על ידי כלי טיס מהאוויר. כמו כן אותרה מנהרת טרור שהושמדה.

20:06 - פגזי 155 מ"מ שאוחסנו בארץ והועברו לטובת המלחמה נגד רוסיה, הוחזרו היום לישראל - חלק מאונייה עם 2,500 טונות ציוד צבאי שהגיע לישראל.

20:00 - דובר צה"ל דניאל הגרי בהצהרה היומית: "הערב הופץ תיעוד שמראה אות חיים של חנה ויגיל היקרים מתוך רצועת עזה. אנחנו אומרים לחטופים: לא החמצנו ולא נחמיץ אף הזדמנות להשבת החטופים, פועלים במאמץ עליון - דבר ראשון ולפני הכל - על מנת להשיב את החטופים".
עוד הוסיף תא"ל הגרי: "הטענה של הג׳האד האסלאמי על השחרור של חנה ויגיל - טרור פסיכולוגי".

19:57 - דובר צה"ל דניאל הגרי בהצהרה היומית: "הרמטכ״ל וראש השב״כ נכנסו ללב עזה - יש בזה סיכון, אבל זו אמירה משמעותית. הרמטכ״ל וראש השב״כ מגיעים ללוחמים בשטח, מבינים את האתגר להילחם בעיר כמו עזה, המפקדים מקדימה".

19:55 - הוועד הבין-לאומי של הצלב האדום: "נמשיך לעשות כל שביכולתנו כדי לבקר את החטופים, להבטיח קשר בינם לבין משפחותיהם ולהעניק להם סיוע הומניטרי. הדרישות שלנו לחמאס ברורות: החזקת החטופים אסורה על פי המשפט ההומניטרי - ויש לשחררם לאלתר".

19:53 - בישראל מעריכים: כ-80 אלף אזרחים עזתים התפנו היום מצפון הרצועה.

19:49 - דובר צה"ל: בהמשך לדיווח הראשוני, זוהה טיל ששוגר לשטח מדינת ישראל ויורט בהצלחה במרחב ים סוף, על ידי לוחמי ההגנה האווירית באמצעות מערכת ההגנה לטווח רחוק "חץ". המטרה לא חצתה לשטח ישראל.

19:47 - בכיר החות'ים חזאם אל-אסד צייץ ברשת X (טוויטר): "מה קורה באילת?".

19:41 - משרד הבריאות הפלסטיני: מספר המחבלים שחוסלו היום בג'נין עלה ל-14

19:36 - נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לעיתונאים: לראש הממשלה נתניהו "לוקח קצת יותר זמן ממה שקיוויתי" כדי לקיים הפסקות ההומניטריות/טקטיות.

19:33 - דוברות מד"א: בהמשך לאזעקות בדקות האחרונות בגזרת אילת: צוותי מד"א יצאו לסרוק זירות בהן דווח על נפילות, בשלב זה לא דווח על נפגעים. עדכון במידת הצורך.

19:30 - אזעקות באילת בזו אחר זה בהפרש של דקה.

19:20 - דובר צה"ל מפרסם תיעוד שטרם נראה כמותו: הרמטכ"ל הרצי הלוי וראש השב"כ רונן בר במדי צה"ל בהערכת מצב בתוך רצועת עזה.

צילום: דובר צה"ל.

19:00 - תמונה שפרסם משרד הביטחון: מאחורי שר הביטחון יואב גלנט, מצגת של יחיא סינוואר ולידו אחיו, מוחמד סינוואר, מפקד דרום רצועת עזה בזרוע הצבאית של חמאס.

18:59 - מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים: לבקשת משפחת יעקב ומשפחת קציר, התקשורת מתבקשת שלא לשדר את הסרטון שפרסם חמאס. כמו כן, לבקשת המשפחות, התקשורת מתבקשת שלא לנסות ליצור קשר עם בני המשפחה בשלב הזה ולכבד את פרטיותם.

18:57 - מזכיר הממשלה ליועמ"שית שביקשה לחזור לכנס תדיר את הממשלה ולא להצביע טלפונית, ולהפסיק עם התקנות לשעת חירום: "אין זה הזמן או המקום לכבול את ידי הממשלה בכלים משפטיים מיותרים. לא מצאתי שיש מניעה להמשיך להשתמש בתקנות שעת חירום".

18:40 - עזה: חגורת אש מטורפת סביב מפקדת הטרור בבית החולים האינדונזי.

עזה: חגורת אש מטורפת סביב מפקדת הטרור בבית חולים האנדונזי

18:15 - דיווח ברויטרס: הג'יהאד האסלאמי הודיע פרסם אות חיים של שני חטופים וטען כי ישחררם בקרוב "מסיבות הומניטריות ורפואיות".

18:10 - הותר לפרסום שמות שני חללי צה"ל: רס"ר (מיל') דב משה (דובי) כוגן בן 32, מנוב, לוחם ביחידת שלדג, נפל היום בקרב בעומק רצועת עזה. סמל רוני אשל בת 19, מצור יצחק, תצפיתנית בגדוד 414, חיל הגנת הגבולות, נפלה ב-7.10.

 

לעדכונים קודמים מהמלחמה

 

מלחמת חרבות ברזל עזה צה"ל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד