ז' סיון התשפ"ד
13.06.2024
חוזרים לשגרה

אחרי חודש של לחימה: סוף לתחבורה הציבורית בשבת

אחרי חודש של לחימה, משרד התחבורה ומשרד הביטחון החליטו כי התחבורה הציבורית לא תופעל בסופי שבוע עד להחלטה אחרת בהתאם להערכות מצב ולצרכי הבטחון

אחרי חודש של לחימה: סוף לתחבורה הציבורית בשבת
חיילים בתחנת רכבת צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

משרד הביטחון הודיע היום (חמישי) למשרד התחבורה כי אין עוד צורך בהפעלת תחבורה ציבורית בשבת. לפיכך הרכבת לא תפעל בשישי בערב ובשבת בסוף השבוע הקרוב.

זו הייתה אמורה להיות השבת החמישית בה תפעל רכבת ישראל, כך שתעבור בין התחנות: באר שבע מרכז, נתב"ג, סבידור מרכז, חוף הכרמל ונהריה. הרכבות היו אמרות לפעול בשיטת מלא וסע משישי ב-18:00 ולאורך הלילה, ובשבת בתדירות של אחת לשעה בין 7:00 ל-21:00. במהלך התקופה בה פעלה הרכבת בסופי השבוע, משרד התחבורה נמנע מפרסום זמני הרכבות בשישי בערב ובשבת - ואלו גם לא הופיעו באתר וביישומון רכבת ישראל.

מפרוץ הלחימה ולאורך כל השבועות האחרונים רכבת ישראל נתנה מענה רכבתי לצרכי העורף וכוחות הבטחון, ותגברה את תנועת הרכבות בסופי השבוע בהתאם להנחיות משרד התחבורה והגורמים המוסמכים. הרכבת פעלה בלוח זמנים ייעודי, בתדירות נמוכה ובמספר מועט של תחנות על מנת לתת מענה תחבורתי במהלך סוף השבוע. כלל הרכבות שהופעלו לצד זמני יציאתן מהתחנות השונות פורסמו באתר האינטרנט של רכבת ישראל וביישומון.

בתוך כך, החל מיום ראשון יתוגבר שירות הרכבות באופן הבא:

תחנות רמלה, פאתי מודיעין ומגדל העמק כפר ברוך תיפתחנה לשירות, והתדירות תעמוד על על רכבת אחת מידי שעה לכל כיוון.
בתחנת פאתי מודיעין תדירות הרכבות בקו מודיעין-ת"א-נהריה תעמוד על שתי רכבות מדי שעה לכל כיוון.
בין תל אביב לבאר שבע תדירות הרכבות תעלה בשעות השיא בלבד (6:00-9:00, 16:00-19:00 בקירוב) ותעמוד על שתי רכבות מדי שעה לכל כיוון.

תחבורה ציבורית שמירת שבת מלחמת חרבות ברזל רכבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד