ז' סיון התשפ"ד
13.06.2024
"הכלכלה הישראלית חזקה"

הנגיד על התקציב: מה שלא הכרחי - לקצץ

נגיד בנק ישראל אמר כי "הממשלה עובדת על תוכניות תמיכה מגוונות" | הוא גם שידר מסר אופטימי ואמר: "ישראל תנצח ויש לה את המרכיבים הנכונים כדי לחזור לפוטנציאל הכלכלי הגדול שלה"

הנגיד על התקציב: מה שלא הכרחי - לקצץ
נגיד בנק ישראל, אמיר ירון צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בכנס של קרן המטבע הבינלאומית שהתקיים הערב (חמישי) בעיר וושינגטון שבארצות הברית, אמר הנגיד, פרופ' אמיר ירון כי "הכלכלה הישראלית חזקה ויציבה. יש לה יסודות כלכליים חזקים ובריאים. אנחנו מובילים עולמיים בחדשנות וטכנולוגיה. המשק הישראלי ידע לתפקד ולהתאושש מתקופות קשות בעבר ולחזור לשגשוג במהירות. אין לי ספק שכך יהיה גם הפעם".

בהתייחסו למקורות המימון של המלחמה אמר כי "המדיניות הפיסקלית היא כמובן מרכזית ומכרעת ליכולת של המשק להתגבר על המשבר הזה ולחדש את הצמיחה בטווח הבינוני והארוך. הממשלה עובדת על תוכניות תמיכה תקציבית שונות שהבנק ממלא תפקיד מרכזי בייעוץ, בתפקידו כיועץ הכלכלי לממשלה. הבנק הצהיר על החשיבות של מציאת איזון אחראי בין תמיכה במשק לבין שמירה על מצב פיסקלי איתן.

למרות שברור שהצרכים הפיסקליים הכוללים יגדלו, העצה של הבנק הייתה לנצל את תקציב 2023, אך להפגין אחריות פיסקלית על ידי הכנסת מספר התאמות חשובות וקיצוץ בפעילויות הפחות נחוצות בתקציב 2023 ו-2024".

בנק ישראל משרד האוצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד