כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024
ונפשו קשורה בנפשו

התלמיד מברזיל ספד לרבו מרן הגרב"מ אזרחי זצ"ל

הספד על מרן ראש הישיבה הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי זצ"ל התקיים ע"י תלמידו המובהק הרה"ג רבי יוסף כהן בכולל 'מקור חיים' בברזיל לעשרות אברכים וציבור חשוב של אוהבי תורה. התלמיד סיפר על רבו וריתק את השומעים

התלמיד מברזיל ספד לרבו מרן הגרב"מ אזרחי זצ"ל
רבי יוסף כהן מספיד את הגרב"מ זצ"ל צילום: קהילת היכל מרן

עצרת הספד על מרן ראש הישיבה הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי זצ"ל התקיים ע"י תלמידו המובהק הרה"ג רבי יוסף כהן ראש חבורה בכולל של הנגיד החשוב ר' הנרי חלק שיחי' התקיים לעשרות אברכים וציבור חשוב אוהבי התורה והחסד הגדולים בעולם בקהילת "מקור חיים" בסאו פאולו ברזיל. 

רבי יוסף כהן מספיד את הגרב\"מ אזרחי זצ\"ל

"קשה לי מאוד להספיד את ראש הישיבה שהיה לי קשר גדול מאוד טלא רק בתקופת הישיבה אלא זה המשיך גם לכל החיים כאן בברזיל. בכל פעם שהייתי מוציא ספר הייתי מוסר לראש הישיבה זצ"ל והוא היה מתרגש, וזה חיזק את הקשר שלי עם ראש הישיבה שמאוד חיבב אותנו והיה לי אהבה גדולה לראש הישיבה, כמו שכותב בנו של הרמב"ם אמרו על בנימין ויעקב שנפשו קשורה בנפשו שאין קשר סתם ככה אלא רק ע"י לימוד התורה אז אני מרגיש שבגלל לימוד התורה והדוגמא שהוא היה עבור כולנו אז ממש נפשו קשורה בנפשנו".

"גם כאן בברזיל הרחוקה כולם יודעים שרוב הספרים שחיבר הראש ישיבה זה היה בדרכו במטוס, תמיד שם היה כותב וכותב חידושי תורה והוא ניצל כל דקה", הרב כהן סיפר כי לאחר שעברנו תאונת דרכים לא פשוטה באתי לראש ישיבה ושאלתי מה אפשר לעשות בשביל להודות לה' על הנס הגדול? אמר לי ראש הישיבה שחובה עלי לרשום חידושי תורה ולחבר ספרים ומיד לאחר זמן הוצאתי כמה ספרים חשובים בזכות ראש הישבה זצ"ל". 

"אני זוכר", סיפר רבי יוסף, "פעם אחת יצאתי מבית המדרש בשעה 12:00  בלילה תמיד ראיתי את הבית של ראש הישבה שהיה צמוד לישיבה בבית וגן, תמיד האור של מקום הלימוד היה דלוק ולא פסק אף לרגע וידוע שבעשרת ימי תשובה לא היה ישן כלל במיטה רק על הסטנדר היה נרדם. היה קשה לו לעזוב את התורה, זה היה קשה לו יותר מהשינה".

"פעם אחת בראש השנה הלכתי להתפלל אצל הספרדים, ומיד לאחר מכן חזרתי לישיבה ואמרתי לראש הישיבה שנה טובה שאל אותי ראש הישיבה מדוע בחג הראשון לא קיבלתי ממך שנה טובה רואים מכאן כמה כל בחור ובחור היה נחשב אצלו ממש כבן, ותמיד ידע מי נמצא ומי לא ודאג לכולם כמו הבנים, זה חלק מעשרות סיפורים על מרן ראש הישיבה זצוק"ל". 

את דבריו סיים: "שימליץ עלינו טוב ונזכה להמשיך ללכת בדרכו בהתמדה הגדולה בתורה לנצח נצחים".

 

 

הרב ברוך מרדכי אזרחי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד