כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024
תאגיד שידור מוטה

מנהל ה-BBC הודה "בטעויות" בנוגע לסיקור המלחמה

בדיון שנערך בבית הכנסת בבריטניה בין מנהל ה-BBC לראשי קהילות יהודיות, הודה המנהל כי יש "סכנות וסיכונים" לקהילה היהודית בגלל אי ​​הדיוקים של הערוץ. הוא אמר שצוותי החדשות פועלים תחת "בדיקות ולחצים חזקים"

מנהל ה-BBC הודה "בטעויות" בנוגע לסיקור המלחמה
BBC צילום: Pixabay

ראשי ה-BBC הודו כי התאגיד עשה טעויות בסיקור הסכסוך במזרח התיכון, אך הכחישו כי התאגיד פועל מאנטישמיות שיטתית.

מנכ"ל התאגיד, רודרי טלפן דייויס ומנהל מדיניות העריכה דיוויד ג'ורדן, הופיעו בבית הכנסת בסאות' המפסטד, בלונדון באירוע שמטרתו לבנות אמון בין הערוץ לקהילה היהודית, כך דיווח ה'דיילי מייל'.

דייויס, מנהל המדינות של התאגיד, נשאל בנוגע להשלכות הפוליטיות על העם היהודי כאשר ה-BBC עשה טעויות ופרסם שקרים וסילף דיווחים בנוגע למלחמה בעזה, הוא הודה כי "ברור שיש סכנות וסיכונים כשאנחנו נכנסים לאזורים מאוד מעוררים מחלוקת ומקוטבים".

הוא ציין כי ה-BBC הודה והתנצל כשהם טעו, והכיר גם ש'גורם הפחד' עבור הקהילה היהודית הוא 'משמעותי'.

אבל הוא הוסיף שהקיטוב פירושו שעבור עיתונאים העובדים כיום במזרח התיכון "כל מילה שאתה מוציא מנוטרת מסביב לשעון על ידי כל מיני ארגונים". הוא הוסיף: "אתה לא יכול להרשות לעצמך לעשות צעד שהוא לא בסדר". הוא אמר שצוותי החדשות פועלים תחת "בדיקות ולחצים חזקים".

הפגישה התקיימה לאחר שהתאגיד נתקל בביקורת חריפה מצד ארגונים יהודיים על סיקור המלחמה בעזה.

סירוב התאגיד האנטישמי להשתמש במילה טרוריסטים בהתייחסות למחבלי חמאס שטבחו באזרחים ישראלים עורר זעם רב, כולל ביקורת מצד הנשיא הרצוג. גם הדיווח של אחד מכתבי הטלוויזיה של התאגיד כי פיצוץ בבית חולים נגרם על ידי ישראל עוררו זעם עצום.

בדיון מתוח, מול קהל מתוסכל וביקורתי, בבית הכנסת, אמר דייויס ש'חשוב לשמוע ישירות מהקהילה היהודית על דאגותיה'. הוא אמר ש'יש דברים שאנחנו יכולים לעשות טוב יותר'.

במהלך הדיון, הופנה זעם ל-BBC על הדיווח של העורך הבינלאומי שלה, ג'רמי בואן, אנטישמי אנטי-ישראלי שמסקר את המלחמה באופן מוטה לצד חמאס. אחרים ציינו את הסיקור של התאגיד על הפיצוץ בבית החולים בעזה וטענו כי הוא תמיד מאשים את ישראל.

אחד מחברי הקהילה היהודית אמר שהבוסים של ה-BBC מנסים "להלבין את העובדה שהשדרן אנטישמי מבחינה מוסדית".

שני המנהלים הכחישו בתוקף את הטענה הזו. המנהל ג'ורדן, אמר: "אם הייתי חושב שה-BBC הוא אנטישמי ממסדי או גזעני ממסדי, לא הייתי עובד שם". ראשי ה-BBC התייחסו גם לכעס על האופן שבו הוא סיקר את פיצוץ בית החולים בעזה.

דיווח של הכתב האנטישמי תומך חמאס ג'ון דוניסון ששודר מיד לאחר הפיצוץ באוקטובר, אמר ש"קשה לראות מה זה יכול להיות חוץ מתקיפה אווירית ישראלית", בהמשך התברר כי הפיצוץ נגרם על ידי הג'יהאד האיסלאמי. דייויס הודה: "זאת הייתה טעות לשער כך, אמרנו שזו טעות".

חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד