ז' סיון התשפ"ד
13.06.2024
שואפים ל-150 משאיות ביום

ביידן: "ישראל מקבלת את ההחלטות שלה"

נשיא ארה"ב התייחס לסוגיית ההפוגות בלחימה ברצועת עזה שלהן הסכימה ישראל, וציין כי הן "יאפשרו לתושבים לברוח מהאזורים העוינים ברצועה". ביידן ציין כי "ישראל מחליטה על פעולותיה בעצמה"

ביידן: "ישראל מקבלת את ההחלטות שלה"
פלסטינים עושים קניות בשוק ברפיח צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן כתב הלילה בטוויטר בנוגע להפוגות ההומניטריות ברצועת עזה וציין כי ישראל מקבלת את ההחלטות בשדה הקרב לבד.

נשיא ארה"ב כתב: "החל מהיום יהיו שני מסדרונות הומניטריים שיאפשרו לאזרחים לברוח מאזורים עוינים בעזה. הוא כהדגיש את החשיבות של הפוגות הומניטריות, שיאפשרו שחרור חטופים ויסייעו בהכנת סחורות לרצועה.

"במשך שבועות, אני מדבר עם מנהיגי ישראל על החשיבות של הפסקות הומניטריות בלחימה כדי להביא אזרחים למקום מבטחים, לתמוך בשחרור בני ערובה ולהגביר את זרימת המזון, המים והתרופות לעזה. מהיום יהיו שני זמנים הומניטריים שיאפשרו לברוח מאזורים עוינים בעזה. והם כבר אפשרו לאלפים להגיע לביטחון".

"אנחנו גם עושים כל שביכולתנו כדי להגדיל את האספקה ​​והסיוע ההומניטריים. לפני יומיים היו 96 משאיות של אספקה, ו-106 משאיות אתמול. אבל אנחנו צריכים לראות יותר, ובקרוב. אנו שואפים לפחות 150 ליום, כל יום".

ביידן ציין: "תנו לי להיות ברור: ישראל מקבלת את ההחלטות שלה. הם נלחמים באויב שנמצא באוכלוסייה האזרחית, מה שמעמיד פלסטינים חפים מפשע בסיכון. יש להם חובה להבחין בין טרוריסטים לאזרחים ולציית באופן מלא לחוק הבינלאומי. הפסקות אלו יסייעו להביא אזרחים לאזורים בטוחים יותר הרחק מלחימה אקטיבית. הם צעד בכיוון הנכון. יש לכם את המילה שלי: אני אמשיך לתמוך בבטיחות האזרחים ולהתמקד בהגדלת הסיוע כדי להקל על הסבל של תושבי עזה".

הלילה התראיין נתניהו לפוקס ניוז ואמר: "הפסקת אש עם חמאס היא כניעה לטרור. לכן, לא תהיה הפסקת אש ללא שחרור החטופים הישראלים. הסכמנו, ביידן ואני, לאפשר מסדרון הומניטרי שבו יעברו פלסטינים מצפון הרצועה לדרומה. חמאס מנסים לעצור זאת - לפני יומיים חמאס ירו כדי למנוע מהם לרדת דרומה, זה האויב שאיתו אנחנו מתמודדים".

חמאס עזה בנימין נתניהו מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד