י' סיון התשפ"ד
16.06.2024
הניו יורק טיימס מנתח

האם האסטרטגיה הצבאית של ישראל למיגור חמאס עובדת?

ישראל מתקדמת בשליטה הקרקעית בעזה, אך היא לא ריסקה עדיין את חמאס ולא שחררה את בני הערובה. והגינוי הבינלאומי של נפגעים אזרחים הולך וגובר. חיילים ישראלים נמנעו מלהיכנס לפיר שהתגלה בבית חולים בגלל חשש ממלכודות

האם האסטרטגיה הצבאית של ישראל למיגור חמאס עובדת?
פעילות קרקעית של כוחות צה"ל ברצועת עזה צילום: דובר צה"ל

גורמים בצבא ארה"ב אומרים כי עמיתיהם הישראלים אומרים להם להתכונן לעוד שבועות של פעולות טיהור בצפון לפני שישראל תכין יוזמה נפרדת בדרום עזה, שתרחיב את המתקפה.

ה'ניו יורק טיימס' מנתח את המלחמה. כיצד יחוסל חמאס אם לוחמיו יתערבבו בשאר האוכלוסייה כשהם יוצאים דרומה? כמה זמן יכולה ישראל, שאיבדה כ-1,200 בני אדם בזוועות ה-7 באוקטובר, לעמוד בלחץ הבינלאומי הגובר להפסקת אש ככל שהאבדות האזרחיות בעזה מתגברות? האם שיפא היה יעד צבאי חשוב מספיק לפשיטה?

העיתון מציין כי "בית החולים הפך לנקודת הבזק מסוימת. הצבא טרם הציג עדויות פומביות לרשת מנהרות נרחבת ומרכז פיקוד תחת שיפא, וישראל נתונה ללחץ בינלאומי גובר להראות שבית החולים היה יעד צבאי קריטי".

ביום שישי אמרו גורמי צבא ישראלים לעיתון כי החיפוש בבית החולים ייקח זמן בגלל הסיכון להיתקל באנשי חמאס ובמלכודות, וכי הם יצטרכו להשתמש בכלבים. הכוחות הישראליים מתקדמים באיטיות וכרגע שולטים רק בחלק מאתרי בית החולים, כך לפי שלושה קצינים ישראלים. הם גם נמנעו מלהיכנס לפיר שהתגלה שם.

ישראל האשימה את חמאס בשימוש באזרחים כמגן אנושי ברצועת עזה המאוכלסת בצפיפות, ואומרת כי ארגון הטרור מיקם מתקנים צבאיים תת-קרקעיים ליד בתים, בתי ספר, מסגדים ובתי חולים ברחבי עזה. כמו כן טוענת ישראל כי חמאס השתמש במבוך עצום של מנהרות מתחת לבית החולים שיפא כבסיס.

עד כה לא ברור שהאסטרטגיה הישראלית עובדת מציין העיתון.

 

 

 

 

חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד