כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024
שבוע חמישי ללא הילדים

עצרת בכיכר החטופים בסימן 40 הילדים החטופים בעזה

משפחות החטופים ציינו הערב את השבוע החמישי ללא בני משפחותיהם בעצרת מרכזית בכיכר החטופים בתל אביב שהתמקדה ב-40 הילדים החטופים בעזה. המשפחות העבירו מסר ברור: מטרת המלחמה היא קודם כל החזרת החטופים. לא תהיה תמונת ניצחון ותקומה למדינת ישראל ללא החזרת כל הילדים וכל החטופים מעזה

עצרת בכיכר החטופים בסימן 40 הילדים החטופים בעזה
הפגנת משפחות החטופים צילום: הגר בדר

בסיום השבוע החמישי לחטיפתם בני משפחותיהם בעזה, משפחות החטופים קיימו את עצרת מרכזית בכיכר החטופים בתל אביב שנערכה בסימן 40 הילדים החטופים בעזה. המשפחות העבירו מסר ברור לקבינט המלחמה: אין תמונת ניצחון ואין תקומה למדינת ישראל ללא החזרת כל החטופים הביתה.

אביחי ברודץ מכפר עזה, שאשתו הגר ושלושת ילדיו עופרי, יובל ואוריה נחטפו לעזה אמר: "אביגיל תחגוג ביום שישי יום הולדת 4. אני כאן בשביל להאיץ בממשלה שלנו, בכדי שאביגיל תחגוג יום הולדת בישראל. מטרת המלחמה בעזה היא החזרת הילדים הביתה, לא נקמה. אנחנו מחכים לבשורות ממקבלי ההחלטות, שיוכיחו שיש להם אומץ ויראו לנו מזה הנהגה. אנחנו לא ננצח במלחמה הזו, הפסדנו אותה ב-7 לאוקטובר ובואו לא נשלה את עצמנו בניצחונות. העם היהודי חווה שואה שנייה ואנחנו מחכים לתקומה והיא מתחילה בחיים שנמצאים בעזה. תחזירו לנו את הילדים שלנו בכל מחיר".

יוני כץ אשר אשתו דורון ובנותיו אביב (2) ורז (4) נחטפו הוסיף: "אשתי ובנותיי נחטפו מניר עוז בזמן שביקרו את הסבתא שכל כך אהבו. היא נרצחה לנגד עיניהם. בשביל ילד קטן העולם הוא עצום והזמן הוא נצח. הילדים שלנו הטהורים, התמימים איפה הם עכשיו? מה הם אשמים? מה פשעו כל אותם ילדים שנרצחו? יש לנו אבא ואמא כאן, מדינת ישראל. אלו הילדים גם שלהם והם חייבים למצוא דרך להחזיר אותם הביתה לפני שגופם ונפשם יהרסו ולא יישאר את מי לשקם. אנו דורשים השבה מיידית של יקרינו, שתזניק את המורל והחוסן הלאומי שאותם היריב משתוקק לפרק. אני רוצה לפנות ישירות לנשיא ביידן: הבטחת שתעזור לנו עם קטאר ומצרים בשביל להחזיר אותם הביתה. ממחר גשם וחורף מגיע ומה יהיה על ילדינו הקטנים שמה. איך יוכלו לישון בלילה לצליל הברקים והרעמים. אבא שבשמיים תעשה שלא יירטבו ושלא יהיה להם קר".

ניצה קורנגולד, סבתא של יהל (3) ונווה (8) שנחטפו עם בנה טל שהם ואשתו עדי שהם: "תזכרו את כל הילדים, את כל החטופים, זו לא רק תמונות. לנו אין עוד נכדים חוץ מהם ואנחנו לא יכולים להמשיך לחיות בלעדיהם. אני מתחננת בפניכם, אל תחזרו לסדר היום. אל תשכחו אותנו. תסתכלו ליהל ונוה בעיניים. הנכדים שלנו איפשהו בעזה ושלפו אותם מהמיטה עם פיג'מה קצרה. אין לנו מושג אם קר להם או אמא שלהם איתם. כשאתם מלבישים את הילדים שלכם, תחשבו שיש לכם ילדים קטנים שנחטפו עם פיג'מה קצרה מהבית. החיים שלנו לא שווים בלעדיהם".

האחים רומן (לירי וגילי) אחים של ירדן רומן (36) שנחטפה מבארי והשאירה את ביתה גפן שנשארה ללא אמא: "גפן אחיינתי בת ה-3 הסתתרה עם אביה בשיחים בסמוך לגבול עזה. הם הצליחו לברוח מהמחבלים שחטפו אותה מקיבוץ בארי. אמה של גפן נשארה מאחור, נתפסה ונלקחה בשנית על ידי המחבלים. היא הצליחה להציל את גפן לפני שנחטפה בשנית. היום אני צריך להחליף את ירדן כאמא של גפן. אני וגפן משחקים מחבואים בכדי להתחבא מהרעים. גפן רוצה שיהיו לה כוחות על, בכדי להציל את אמה ירדן. גפן מאמינה שאמא תחזור וגם אני בוחר להאמין. צריך להחזיר אותה הביתה עכשיו".

נת'ניאל (ניית) בוזוליק, ידוען אוסטרלי שהגיע לתמוך בישראל ובמשפחות: במסר למנהיגי העולם: "אני כאן בשם השם, אנחנו צריכים להתפלל להחזרת הילדים והילדות שלכם הביתה. עלינו להתפלל למען פירוק האידיאולוגיה ההרסנית של חמאס ונגד האנטישמיות. 40 ילדים חטופים בעזה ואנחנו צריכים לדאוג להחזיר אותם הביתה".

אלמוג בוקר, עיתונאי חדשות 13: "באתי לכאן היום לא כעיתונאי, אלא כתושב העוטף, כאבא לילדים וכמי שמכיר חלק גדול מהאנשים שנרצחו ונמצאים בצד השני של הגדר. אני מסתכל על הסרטון שבו מופיעים כל הילדים החטופים שהפכו להיות הילדים של כולנו. התמונות שלהם לא יוצאות לי מהראש. אני בא מהעוטף ורוצה לחזור לעוטף ויודע שאי אפשר לחזור לשמה בשביל שנשמיד את חמאס. אבל האינטרס שלנו חייב להיות שונה. קודם כל ולפני הכל החזרת החטופים. אנשי העוטף מהווים חומה אנושית שמגינה על מדינת ישראל. החומה הזו נסדקה ו-237 לבנים נמצאים בעזה. בלעדיהם אי אפשר לשקם את העוטף. המשימה הראשונה שלנו היא להחזיר אותם הביתה. המשימה השנייה להשמיד את חמאס. הילדים שהמדינה הפקירה צריכים לחזור הביתה".

חמאס עזה חטופים מלחמת חרבות ברזל מטה משפחות החטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד