י' סיון התשפ"ד
16.06.2024
"תהום מאוד גדולה"

אמו של הנרצח: "דן התקשר מטלפון אחר וצעק לי אמא, הורגים אותי"

נועה זומר, אמו של דן הי"ד שנרצח ברעים ב-7 באוקטובר: "שמענו מחבל מתועב שצועק בעברית 'תשתקו כי אני יורה בכם'". סיפרה: "אנו בתהום גדולה"

אמו של הנרצח: "דן התקשר מטלפון אחר וצעק לי אמא, הורגים אותי"
המסיבה ברעים צילום: יוסי זמיר / פלאש 90

דן זומר הי"ד, סטודנט בן 27, היה במסיבה בקיבוץ רעים בשבת שמחת תורה, הוא נרצח בעת ששהה במיגונית במהלך המנוסה מהמקום. זומר יצר קשר בפעם האחרונה בשבת בשעה 12:00, וגופתו אותרה כעבור שלושה ימים.

נועה, אמו של דן, שוחחה עם ענת דוידוב ואודי סגל ב-103FM וסיפרה על הרגע בו השתנו חייה לבלי היכר. "קמנו לאזעקה, דן סיפר לי ערב לפני שהוא הולך למסיבה", תיארה. "היות שהוא בן 27, לא עלה בדעתי לשאול איפה היא. הוא הסביר לי שהוא רוצה לנצל את השבועיים לקראת הסמסטר. בבוקר ה-7 לאוקטובר, דן התקשר אליי ואמר לי שיש מטח טילים מאוד כבד, ושהוא והמון חבר'ה צעירים נשכבו על הרצפה והמתינו.

לאחר מכן, כתב לי שיורים בו ושהוא נמצא באזור בארי, ואמר שאזמין מד"א או אקרא למישהו שיבוא להציל אותם. התקשרנו לכל הגורמים, אבל לא ממש הצלחנו להשיג מישהו חוץ מאת מד"א שאמרו שלא ניתן לגשת לשם".

"לאחר שעה דן התקשר לאחותו, שמעתי רק את הנשימות שלו וילדים צורחים", הוסיפה בכאב. "לא היה מענה. אחרי שלושים שניות, דקה, שמענו מחבל מתועב שצועק בעברית 'תשתקו כי אני יורה בכם'. אחרי שהילד שלי היה כזה גיבור, וניסה לקחת כל החלטה הגיונית כדי לשרוד, הוא התקשר אליי מטלפון אחר וצעק לי 'אמא, זה דן, הורגים אותי', והשיחה התנתקה".

בסיום דבריה, שיתפה נועה: "אני לא יכולה אפילו לכמת את המילים על מי היה דן. הוא היה עולם ומלואו, הוא נגע בכל כך הרבה מקומות. מלבד היותו סטודנט וחלומו להיות פסיכולוג, דן ניגן בתופים ובגיטרה מגיל מאוד צעיר. הוא כתב, שר, הלחין, וההעדפה שלו הייתה תמיד לשבת עם החברים שלו על שיחות עומק ולנתח שירים.

הוא מאוד אהב את אביתר בנאי, הוא היה מספר לי על השירים שלו. דן היה אדם מאוד עמוק בעניין של שירה ורוח. המוזיקה הייתה חלק מאוד גדול מהחיים שלו. אנחנו כרגע בתהום מאוד גדולה ומנסים לשרוד. קולו לא נדם למרות הרצח המתועב".

 

חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד