י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
לא עוזב את העיר

אביו של החטוף יישאר בקברו של האדמו"ר עד שבנו ישוחרר מעזה

אבי אוחנה, אביו של יוסף חיים אוחנה, אחד מ-240 בני הערובה שנמצאים בעזה לאחר שנחטפו במהלך טבח שביצע חמאס בשמחת תורה, ביקר ביום שני בערב ב-770 מרכז חב"ד ואמר: "אני אשאר בניו יורק אצל הרבי עד שהבן שלי יהיה חופשי"

אביו של החטוף יישאר בקברו של האדמו"ר עד שבנו ישוחרר מעזה
אבי אוחנה ב-770 צילום: Collive

אבי אוחנה, אביו של יוסף חיים אוחנה, אחד מ-240 בני הערובה שנחטפו לעזה במהלך הטבח שביצע חמאס בשמחת תורה, ביקר ביום שני בערב בבית ב-770 מרכז חב"ד העולמי בברוקלין ניו יורק, שם הצטרף להתוועדות.

במהלך ההתוועדות הוא אמר כי הוא עושה סעודת הודאה בציפייה לחזרה של בנו מהשבי בעזה. הוא סיפר כי בניו למדו במוסדות חב"ד בישראל, והוא עצמו הגיע לרבי לחודש תשרי כנער.

אוחנה היה חלק מקבוצת המשפחות של בני ערובה שביקרו בשבוע שעבר באהל הרבי בניו יורק. הוא לא חזר הביתה לארץ, ואמר שהוא "יישאר בניו יורק על יד הרבי עד שהבן שלי יהיה חופשי".

אוחנה נתן השראה למשתתפי ההתוועדות באמונתו החזקה בהשם ובהשגחתו.

הוא סיפר על נס שחווה עם הרבי, כאשר אביו היה חולה מאוד במחלת לב, והרופאים נתנו לו רק זמן קצר לחיות. אוחנה סיפר שהוא לא היה בטוח בנסיעה לניו יורק באותה שנה לחודש תשרי, אבל בן משפחה הציע לו לבקש מהרבי ברכה לאביו. הוא נסע לניו יורק, ובכל פעם שהרבי חילק דולרים, עבר וביקש ברכה, עליה ענה הרבי "אמן". המשפחה גם שלחה פקס ללשכת הרבי בבקשה לברכה, והרבי ענה לבדוק את המזוזות והתפילין. לאחר שבדקו אותם, הם גילו כי קופסאות התפילין של אביו ריקות ובמזוזה על דלת חדר השינה שלו חסרה המילה "לבבך".

כשחזר הביתה מ-770, סיפר כי אביו בירך אותו כשהוא בריא ויושב על הספה בביתו.

אוחנה סיפר כי בשבוע שעבר הגיע לאהל להתפלל לשחרור בנו ואמר לרבי, "אתה אמרת שמי שלומד בישיבה שלך הם הילדים שלך, אז יוסף חיים הוא הבן שלך. עזור לו".

"באתי לרבי כי אני מאמין באמונה מלאה שהבן שלי הוא בנו של הרבי, והרבי יעזור לי", אמר. "ובזכותה של אמונה זו, יהי רצון השם כי בני וכל בני הערובה ישוחררו לחיים טובים, משבי לחירות, מיד, עכשיו".

חב"ד ברוקלין ניו יורק מלחמת חרבות ברזל חמאס עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד