י"ט אייר התשפ"ד
27.05.2024
ידעו ושתקו

דרישה לחקור: "ארגוני סיוע ידעו שחמאס מסתתר בבית חולים ושיקרו על כך?"

מאז הציג צה"ל ראיות חותכות לעולם כי חמאס השתמש בבית החולים שיפא בין יתר בתי החולים ברצועת עזה כבסיס טרור, רבים דורשים לחקור את השתיקה והשותפות של ארגוני סיוע בינלאומיים בנוגע להפרות זכויות האדם של חמאס

דרישה לחקור: "ארגוני סיוע ידעו שחמאס מסתתר בבית חולים ושיקרו על כך?"
רכבי צה"ל שנלקחו לעזה, בבית החולים שיפא צילום: דובר צה"ל

חמאס השתמש בבית החולים שיפא בעזה כבסיס לפעולות טרור. זו המסקנה בעקבות גילוי מנהרת טרור גדולה מתחת לבית החולים ביום ראשון האחרון יחד עם סרטונים של מחבלי חמאס שנראו מכניסים בני ערובה פנימה.

כעת מגיעה שאלה חשובה לקונגרס: אלו ארגונים בינלאומיים במימון ארה"ב ידעו את האמת על שיפא ועזרו לחמאס להסתיר את פשעי המלחמה שלו?. כך כותב ריצ'רד גולדברג, יועץ בכיר לביטחון במאמר ב'ניו יורק פוסט'.

צה"ל גילה בסוף השבוע מנהרה מתחת לבית החולים א-שיפא המשתרעת 10 מטרים למטה ו-55 מטרים לאורך - המובילה למה שעלול להיות דלת ממולכדת. יחידות מיוחדות המתמחות בטיפול בחומרי נפץ פרצו את הדלת, אך צה"ל עדיין לא פרסם מה יש שם.

בינתיים, ישראל פרסמה גם צילומי מצלמות אבטחה המציגים שני בני ערובה שהובאו לשיפא על ידי טרוריסטים של חמאס לאחר הטבח ב-7 באוקטובר כשעובדי בית החולים מסייעים להסתיר הן את נוכחותם של בני ערובה בשיפא והן את תשתית הטרור של חמאס בתוך המתחם.

העובדה שחמאס הכחיש שהוא השתמש בשיפא כמקום לארגן את תכניות הטרור שלו, לא מפתיעה. זה גם לא מזעזע לגלות שמשרד הבריאות בעזה המנוהל על ידי חמאס - אותו משרד שמדווח על מספרי נפגעים אזרחיים - שיקר לאורך כל הדרך בנוגע לאופי הטרור האמיתי של שיפא.

עם זאת, מה שאמור להכעיס הוא השיתוף האפשרי של ארגונים בינלאומיים בולטים עם הבית חולים, הארגונים מקבלים מאות מיליוני דולרים מארצות הברית ואמורות לקיים את החוק הבינלאומי, אך נראה שאפשרו במקום זאת לפשעי מלחמה של חמאס להתבצע באין מפריע.

כמה ימים לאחר הטבח, פבריציו קרבוני, המנהל האזורי במזרח התיכון של הוועד הבינלאומי של הצלב האדום, החל להפיץ דיסאינפורמציה, ואמר לתקשורת הבינלאומית כי בעזה "בתי חולים מסתכנים להפוך לחדרי מתים".

כשקרבוני אמר את זה, הוא כבר ידע שבתי חולים בעזה שימשו כבסיסי טרור ובתי ערובה מוחבאים מתחת לבתי חולים אלה.

ארגון הבריאות העולמי, שקיבל יותר מ-100 מיליון דולר מוושינגטון בשנה שעברה, הצטרף למקהלת הלוחצים על ישראל להתרחק מבית החולים שיפא, ואמר לתקשורת העולמית שבית החולים כבר לא מתפקד וחולים מתים.

אותה שאלה שיש להציב בפני הצלב האדום, חייבת להיות מוצגת בפני ארגון הבריאות העולמי. "מה הם ידעו על מנהרות טרור מתחת לשיפא ומתי הם ידעו זאת?.

צה"ל כבר גילה מנהרות דומות בבית החולים רנטיסי בעזה יחד עם ראיות לכך שגם שם הוחזקו בני ערובה. בקבוק תינוק שנמצא על גבי קופסה הנושאת את הלוגו של ארגון הבריאות העולמי השלים את "כתב האישום" על שותפות הסוכנות לפשעי של חמאס.

ריצ'רד גולדברג, הוא יועץ בכיר בקרן להגנה על דמוקרטיות, ופקיד לשעבר במועצה לביטחון לאומי ועוזר בכיר בסנאט האמריקני.

ארצות הברית חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד