י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
חמאס משתמש באזרחים כמגן אנושי

ממשל ביידן ביקש לא להפציץ נקודות מסוימות: ישראל הפציצה בכל זאת

ארה"ב שלחה לישראל נתונים על מיקום של ארגוני סיוע בעזה כדי שישראל לא תפציץ שם. בין האתרים היו מתקנים רפואיים, כולל בית החולים שיפא, עליו פשטו כוחות צה"ל בשבוע שעבר. ישראל הפציצה בכל זאת לאחר שנורה משם אש

ממשל ביידן ביקש לא להפציץ נקודות מסוימות: ישראל הפציצה בכל זאת
העברת תינוקות עזתים מבית החולים שיפא צילום: דובר צה"ל

ממשל ביידן סיפק לישראל את מיקומן של קבוצות הומניטריות בעזה במשך שבועות כדי למנוע תקיפות נגד מתקנים אלו. אבל ישראל המשיכה לפגוע באתרים אלה.

המידע כלל קואורדינטות GPS של מספר מתקנים רפואיים ומידע על תנועות של קבוצות סיוע שונות בעזה, במשך חודש לפחות ישראל קיבלה מממשל ביידן מידע, אך הפציצה בכל זאת. כך לפי שלושה מקורות שמכירים את הפרטים.

אתר 'פוליטיקו' מדווח כי ישראל תקפה את אותם נקודות או בקרבתם, כולל בתי חולים, לאחר שנורה משם אש לעבר כוחות צה"ל.

לא ברור אם ארה"ב ערכה רשימה רשמית של "לא לתקוף" או שהיא מספקת הנחיות חד פעמיות. אבל פקידים אמריקאים סייעו בהעברת מיקומים של ארגונים המספקים מזון וטיפול רפואי בעזה ופועלים מתוך בתי חולים. בין האתרים שסופקו לממשלת ישראל נמצאים מתקנים רפואיים, כולל בית חולים שיפא, שעל חלקים ממנו השתלט צה"ל ב-15 בנובמבר לאחר שהתברר כי המקום משמש כמפקדת טרור.

לא ברור אם ארה"ב ערכה רשימה רשמית של "אין תקיפה" או שהיא מספקת הנחיות חד פעמיות. אבל פקידים סייעו בהעברת קואורדינטות של קבוצות המספקות מזון וטיפול רפואי בעזה ופועלות מתוך בתי חולים, משרדים קטנים יותר ומתגוררות בבתי הארחה. בין האתרים שסופקו לממשלת ישראל נמצאים מתקנים רפואיים, כולל בית חולים אל-שיפא, שחלקים מהם השתלטו על חלקים מהם ב-15 בנובמבר.

בהצהרות פומביות, גורמים אמריקאים הדגישו כי ארגוני סיוע נאבקים לפעול ברצועת עזה בגלל חמאס, וציינו כי חמאס משתמש באזרחים כמגן אנושי ומפעיל מנהרות מתחת לבתי חולים.

"יכול להיות שממשל ביידן מנסה מאחורי הקלעים. אבל הם כנראה לא מגיעים לשום מקום. כשהישראלים מרגישים שהם נמצאים במצב של איום קיומי, כמות המינוף האמריקאית יורדת", אמר רוברט פורד, דיפלומט אמריקאי לשעבר ששירת רבות במזרח התיכון, כולל תחת הנשיא ברק אובמה.

צה"ל חמאס עזה ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד