י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
לקראת שחרור החטופים

ההודעה שנשלחה לעובדי מערכת הבריאות בעזה

עובדי מערכת הבריאות ברצועת עזה קיבלו תזכורת בדמות הודעת סמס מהו תפקידם הערכי והמוסרי לפיו הם צריכים לפעול. "אם יש לך מידע על החטופים - ממליצים לך להתקשר אלינו בדחיפות. סודיות מובטחת", נכתב בין היתר

ההודעה שנשלחה לעובדי מערכת הבריאות בעזה
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ברקע עסקת החטופים המתגבשת שאושרה הלילה על ידי רוב שרי ממשלת ישראל, הפלסטינים מדווחים כי אלפי הודעות נשלחו לעובדי מערכת הבריאות ברצועת עזה שנשלחו לכאורה מטעם צה"ל בניסיון לשחרר כמה שיותר חטופים גם ללא עסקה.

בהודעה נכתב: "חברי הקהילה הרפואית, זאת הודעה אישית וחשובה מצה"ל. ההודעה הזו נשלחה אליך מפני שאתה עובד תחום הרפואה. אנו רוצים להזכיר לך את חובתך המקצועית והאישית במתן שירות רפואי לכל מבקש. זאת הזדמנות נדירה לבניית חיים חדשים ובטוחים לך ולמשפחתך. אם יש לך מידע על החטופים - ממליצים לך להתקשר אלינו בדחיפות. סודיות מובטחת".

בינתיים כל הניסיונות הללו כמו גם הכריזות לפלסטינים הנמלטים דרומה לשתף מידע על החטופים כמו גם יוזמה של איש עסקים אמריקני - מיליון דולר תמורת כל חטוף עלו עד כה בתוהו ואף לא חטוף אחד שוחרר הודות לחמלת לבו של פלסטיני תושב עזה.

הלילה אישרה ממשלת ישראל בתום כ-6 שעות של דיון את מתווה שחרור החטופים. בהודעה מטעם ממשלת ישראל, נכתב: "ממשלת ישראל מחויבת להשבתם של כל החטופים הביתה. הלילה אישרה הממשלה את המתווה לשלב ראשון של השגת יעד זה, לפיו ישוחררו לפחות 50 חטופים - נשים וילדים - במשך 4 ימים שבמהלכם תתקיים הפוגה בלחימה. שחרור של כל עשרה חטופים נוספים יביא ליום הפוגה נוסף.

ממשלת ישראל, צה"ל וזרועות הביטחון ימשיכו במלחמה כדי להשיב את כל החטופים, להשלים את חיסול החמאס ולהבטיח שמעזה לא יתחדש שום איום למדינת ישראל", נכתב

עזה מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד