כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
נקמה על נאט"ו

פינלנד: נסגור את כל מעברי הגבול עם רוסיה מלבד אחד

הממשלה בהלסינקי מאשימה את רוסיה בהפעלת מדיניות חדשה בצורת נשק של פליטים ומהגרים שאותם היא דוחפת לגבול עימה כנקמה על הצטרפותה לנאט"ו

פינלנד: נסגור את כל מעברי הגבול עם רוסיה מלבד אחד
מהגרים צילום: Pixabay

פינלנד הודיעה כי תסגור את כל מעברי הגבול שלה עם רוסיה פרט לאחד, לאחר זינוק במספר הכניסות של פליטים ומהגרים שהממשלה בפינלנד טוענת כי מוסקבה דוחפת אותם בכוונה לגבולות המדינה. ראש ממשלת פינלנד, פטרי אורפו, אמר ביום רביעי כי החל מסוף השבוע, רק מעבר הגבול הצפוני ביותר שלה עם רוסיה, ראג'ה-ג'וספי, יישאר פתוח.

פינלנד כבר סגרה ארבעה ממעברי הגבול המזרחיים שלה בשבוע שעבר, והיא אמורה לסגור שלוש מתוך ארבעת נקודות המעבר הנותרות. "ראג'ה-ג'וספי הוא הצפוני וזה דורש מאמץ אמיתי להגיע לשם", אמר אורפו במסיבת עיתונאים.

יותר מ-600 מבקשי מקלט נכנסו לפינלנד דרך רוסיה בנובמבר, לעומת כמה עשרות בלבד בספטמבר ובאוקטובר. הם הגיעו בעיקר ממדינות כמו תימן, אפגניסטן, קניה, מרוקו, פקיסטן, סומליה וסוריה, לפי גורמי הגבול. רובם היו גברים צעירים בשנות ה-20 לחייהם, אך חלקם היו משפחות עם ילדים, כך הראו נתונים של משמר הגבול.

גורמים רשמיים אמרו גם ששומרי הגבול והחיילים הפיניים החלו להקים מחסומים, כולל מכשולי בטון שעליהם תיל דוקרני, בחלק מנקודות המעבר.

 

רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד