ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
"יגיב לכל הסלמה ישראלית"

חיזבאללה מתחייב לציית להפסקת אש, למרות שלא היה צד במשא ומתן

גורם מארגון הטרור הלבנוני אומר כי הוא יקפיד על הפסקת אש של ארבעה ימים. שר החוץ האיראני הגיע לביירות. חיזבאללה עמד על כך שהארגון לא היה חלק מהמשא ומתן בין ישראל לחמאס שתוביל להפסקת הלחימה

כוחות צה"ל בפעילות
כוחות צה"ל בפעילות צילום: דובר צה"ל

חיזבאללה הודיע ​​ביום רביעי כי יקח חלק בהפסקת אש בת ארבעה ימים בין ישראל לארגון הטרור חמאס שאמורה להתחיל בקרוב, למרות שארגון הטרור הלבננוני לא היה חלק מהמשא ומתן בין ישראל לחמאס.

מקור בחיזבאללה אמר לאל-ג'זירה כי הארגון יעצור את ההתקפות כל עוד ישראל תכבד את ההסכם. עם זאת, ארגון הטרור הלבנוני "יגיב לכל הסלמה ישראלית" בדרום לבנון או בעזה במהלך הפסקת האש הוסיף הגורם.

הגורם בחיזבאללה עמד על כך שהארגון לא היה חלק מהמשא ומתן בין ישראל לחמאס שתוביל להפסקת הלחימה, כמו גם להסכם החלפת בני ערובה ישראלים המוחזקים בעזה לאסירים פלסטינים.

הודעת חיזבאללה הגיעה כאשר שר החוץ האיראני, חוסיין אמיר עבדולהיאן, הגיע אתמול לביירות לביקור רשמי, במהלכו הוא אמור לפגוש כמה גורמים לבנוניים. לא פורסם אם ייפגש גם עם מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה, או מנהיגי חמאס והג'יהאד האסלאמי הפלסטיני המתגוררים בלבנון.

איראן היא נותנת החסות העיקרית של קבוצות הטרור הללו, ומעניקה להם סיוע כספי וצבאי בשנים האחרונות, במאמץ להביא להשמדת ישראל.

קבוצת הטרור הלבנונית טוענת שיש לה עשרות אלפי לוחמים ומחזיקה בארסנל של כ-150,000 רקטות וטילים מסוגים שונים.

סגן יו"ר הפרלמנט הלבנוני אמר אתמול דברים דומים: "אם תהיה מחויבות (מצד ישראל) להפסקת פעולות הלחימה, אז חיזבאללה ינצור אש. אלא אם ישראל לא תעמוד בזה ותמשיך בתקיפות. המשמעות היא הפסקת אש תמורת הפסקת אש".

בו סעב גם מסר פרטים מעניינים על חלקו של שליח ממשל ביידן, עמוס הוכשטיין, שביקר השבוע בישראל בסוגיה: "עמוס הוכשטיין, שליח ממשל ביידן, פעל כדי שהיקף התקיפות הישראליות בלבנון לא יתרחב. הוא השקיע מאמץ גדול בהקשר הזה וניסה להרגיע את המצב עד שהושגה הפסקת האש", כך דיווח רועי קייס בכאן חדשות.

עוד אמר בו סעב, כי הוא קורא לזהירות בשעות האחרונות שלפני הפסקת האש "ואם ישראל תמשיך להפציץ את עזה, היא תגרור את האזור למלחמה אזורית וזה מה שכל הצדדים לא רוצים".

חיזבאללה חמאס לבנון איראן מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד