ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
הנשיא ביידן התערב באופן אישי

ה'וול סטריט ג'ורנל': חוסר מידע הביא לקשיים להסכם עם חמאס

חמאס סיפק שם, מגדר ולאום לרוב ה-50 חטופים שהוא אמור לשחרר, אך היה מחסור במידע על גורלם של עבור חלק מ-50 מהחטופים. חמאס גם לא חתם רשמית על המנגנון שיאפשר את שחרור בני הערובה

ה'וול סטריט ג'ורנל': חוסר מידע הביא לקשיים להסכם עם חמאס
יחיא סינוואר צילום: מתוך הסרטון

השחרור המתוכנן של 50 בני ערובה המוחזקים בעזה בתמורה ל-150 אסירים פלסטינים והפוגה בלחימה נדחה שעות לפני שהוא אמור היה להתחיל הבוקר.

"תחילת השחרור תתבצע על פי ההסכם המקורי בין הצדדים, ולא לפני יום שישי", אמר אתמול (רביעי) ראש המל"ל, צחי הנגבי. הנגבי אמר כי המגעים לקראת שחרור החטופים נמשכים.

העיכוב של לפחות יום קשור לרשימת השמות שסיפק חמאס לבכירים ישראלים, כך לפי גורמים אמריקאים. בעוד שחמאס סיפק שם, מגדר ולאום לרוב האנשים, היה מחסור במידע עבור חלק מ-50 בני הערובה. חמאס גם לא חתם רשמית על המנגנון לשחרור בני הערובה, כך דיווח ה'וול סטריט ג'ורנל' שדיווח הלילה על הקשיים להסכם עם חמאס.

הכישלון של חמאס לספק רשימה מפורטת של בני הערובה המיועדים לשחרור סיבך את המשא ומתן לקראת שחרורם, כך לפי גורמים אזוריים. קטאר, מצרים וארה"ב תיווכו במשא ומתן לקראת ההסכם שממשלת ישראל אישרה. הנשיא ביידן התערב באופן אישי כדי לדרבן את השיחות בימים האחרונים, כך על פי גורמים שמכירים את השיחות.

גורמים מצריים, שהיו אחראים על התקשורת עם הנהגת חמאס בעזה, אמרו כי הודיעו לקטאר על העיכוב אתמול, כך לפי גורמים המעורים בפרטים.

קטאר חמאס ג'ו ביידן מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד