כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
פרסום ראשון

מחאה בתוך הממשלה על ההתנהלות מול המפונים

שלושה שרים בממשלה הצביעו נגד הצעת ההחלטה של שר הביטחון להארכת תוכנית הפינוי לתושבים סמוכי הגבול בצפון ובדרום • השר החרדי שהביע מורת רוח, השר הדתי שמחה על הזלזול בגזרה הצפונית והשר החרדי שנחלץ לעזרת הקיבוצים • כל הפרטים

מחאה בתוך הממשלה על ההתנהלות מול המפונים
ישיבת ממשלה צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

הממשלה אישרה השבוע את הארכת תוכנית הפינוי של התושבים המתגוררים בסמיכות לגבולות בדרום ובצפון. ההחלטה כללה "הארכת סיוע המדינה לתושבי יישובי הדרום המצויים בטווח של 0 עד 7 ק"מ מגבול רצועת עזה, לקשישים ומחוסרי עורף משפחתי תושבי העיר אשקלון ולתושבי יישובי הצפון בטווח של 0 עד 5 ק"מ מגבול לבנון".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי שלושה שרים הצביעו באופן חריג נגד אישור ההצעה, בהצבעה שהתקיימה במשאל טלפוני ביום שלישי השבוע. השרים הם מאיר פרוש, משה ארבל, ואופיר סופר.

השר משה ארבל. קרדיט: גדעון שרון לע"מ

שר הפנים משה ארבל הצביע נגד הצעת ההחלטה שהגיש שר הביטחון יואב גלנט, לאחר שהביע מורת רוח מכך שסעיף הסמכויות לטיפול במפונים נשאר עמום ולא נכתב כי האחריות תהיה על רח"ל.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים' כי השר אופיר סופר, שמתגורר בגליל ורואה בעצמו כמי שמייצג בכנסת ובממשלה את תושבי האזור, רצה למחות בהצבעתו על אופן הטיפול הממשלתי בתושבי הצפון. 

השר אופיר סופר

שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש, הצביע גם הוא נגד ההחלטה, ואף הסביר לשרים את התנגדותו. בהודעה שכתב השר פרוש, והגיעה לידי 'בחדרי חרדים', נאמר לחבריו השרים כי "כתוצאה מהחלטה זו, יהיו יישובים וקיבוצים שהם חלק מ-4 המועצות האזוריות, כמו שער הנגב, או אשכול, שמאחר והם מעבר ל-7 ק"מ מהגבול, הם לא יקבלו את הסיוע המוצע בהחלטה זו לגבי היישובים שהם בתוך ה-7 ק"מ".

לפני שהחליט להצביע נגד, השר פרוש אף שוחח באופן אישי עם צוותו של שר הביטחון גלנט, ודרש לברר מה יהיה המענה שיינתן לישובים שהם במעט מעבר ל-7 ק"מ, דוגמת קיבוץ דורות. המענה שקיבל היה כי בהמשך תגובש תוכנית דרך המועצות האזוריות, אך הוא סירב לקבל אותו ואמר כי אין שום היגיון להתנהלות הזו.

השר פרוש עם מפונים מהדרום במלון בירושלים

בשיחות עם גורמים בממשלה הביע השר פרוש מחאה על כך שההחלטה הובאה לאישור השרים רק יום לפני שתוכנית הפינוי הקיימת הגיעה לתומה, ובכך נאמר לשרים כי מדובר במשאל דחוף ולא נינתה להם האפשרות להעמיק בנושא לפני ההצבעה. "התרעתי תשעה ימים קודם לכן, במכתב לכל הגורמים הרלוונטיים, שאסור לדחות את הנושא הזה לרגע האחרון", אמר.

בחודש האחרון סייר השר פרוש עם צוות חמ"ל משרד ירושלים ומסורת ישראל ביותר מ-30 מלונות ברחבי העיר, כחלק מהאחריות של הנהלת המשרד לריכוז הטיפול הממשלתי בעשרות אלפי מפונים בירושלים. במסגרת זו הם פגש אישית מאות נציגי מפונים ומטפלים באלפי פניות בנושא.

מלחמת חרבות ברזל מאיר פרוש משה ארבל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד