י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
נערכים לקליטת החטופים

תם המשבר | אנשי הצלב האדום פגשו בחטופים הישראלים

צה"ל: החטופים בדרכם למעבר רפיח | בחמאס עיכבו את השבתם וטענו שישראל הפרה את ההסכם |מצרים מדווחת כי עוד 100 משאיות של ציוד הומניטרי יכנסו לצפון הרצועה כחלק ממימוש ההסכם | הרמטכ"ל: "מיד בסוף הפסקת האש נשוב לתקוף ולתמרן בעזה" | פיצוצים בעיר אילת

תם המשבר | אנשי הצלב האדום פגשו בחטופים הישראלים
בהתייעצות ביטחונית צילום: אבי אוחיון, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס הערב (מוצ"ש) התייעצות דרמטית בהשתתפות שר הביטחון יואב גלנט, השר בני גנץ, האלוף במיל' ניצן אלון, ראש המוסד דדי ברנע והרמטכ"ל הרצי הלוי לדיון בעיכוב של חמאס בשחרור החטופים.

בישראל מעריכם הערב כי השלב השני של העסקה ייצא וכי המשבר נפתר. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי, ראש הממשלה נתניהו קיים הערכת מצב עם כל גורמי הביטחון כדי לוודא שהפעימה השנייה תתקדם כסדרה.

משפחות החטופים שאמורים להשתחרר הערב עודכנו גם הם על ההתקדמות והגעת המשבר לפתרון.

גם בחמאס ובקטאר אישרו כי המשבר נפתר. על פי דיווח מצרי, החלה תנועה של הצלב האדום על מנת לקבל את 13 החטופים הישראלים ועוד 7 ממדינות אחרות.

גורם ישראלי אמר הערב כי עדיין השחרור יכול לצאת לדרך עד חצות אבל אין וודאות אם זה יקרה היום. בשעות אלו המתווכים הקטארים והמצרים - עמלים על פתרון.

בחמאס טוענים להפרה של ישראל בשני מישורים, העברת סיוע לצפון הרצועה והקריטריונים לשחרור המחבלים. חמאס טוען שהובטח לשחרר מחבלים שנותר להם עוד הרבה זמן לרצות בכלא, וזה לא קרה. בישראל דוחים את הטענות מכל וכל.

גורמים ביטחוניים בישראל טענו הערב כי ישראל הייתה ערוכה למשחקים האלה מצד חמאס. גורם מדיני הוסיף: "כל עוד אפשר להביא לשחרור חטופינו נפעל כך".

בכיר חמאס אוסאמה חמדאן אמר הערב לאל-מיאדין: "יש הפרות שישראל ביצעה ביישום התנאים של הפסקת האש, חלקן אירעו אתמול וחזרו על עצמן היום. הזרוע הצבאית של חמאס החליטה להשהות את שחרור הפעימה השנייה של החטופים, מתנהלים מגעים כדי לטפל בהפרות ולסיים אותן".

שר הביטחון יואב גלנט ביקר בשבת לוחמים בעזה ואמר להם: "לא נעזוב את עזה עד לשחרור החטופים. כל מו"מ עם חמאס לשחרור חטופים יהיה תחת אש".

מלחמת חרבות ברזל חמאס חטופים בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד