כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024
יערוך מסיבה גדולה

האב לאחר שחרור בתו: "אני מצפה שהיא תכעס עלי למה לא באתי להציל אותה"

אביה של אמילי הנד ששוחררה משבי חמאס הבטיח לערוך לה את 'המסיבה הכי גדולה אי פעם' לציון יום ההולדת התשיעי. הוא אמר שהוא פחד לחבק אותה חזק מדי אחרי "גהינום השבי שלה" והוא חשב שהיא תכעס עליו שהוא לא בא להציל אותה

האב לאחר שחרור בתו: "אני מצפה שהיא תכעס עלי למה לא באתי להציל אותה"
שחרור החטופים צילום: צלמי פלאש 90

אמילי הנד בת ה-9 התאחדה עם אביה המסור תומס, הוא הבטיח לציין את יום הולדתה האחרון ב"מסיבה הכי גדולה אי פעם". אמילי נחטפה במהלך פלישת חמאס לישראל ב-7 באוקטובר, היא ציינה את יום הולדתה התשיעי כשהיא בשבי.

אביה תומס הנד, בן 63, שבשלב מסוים חשב שהילדה הקטנה שלו מתה, סיפר ל"מירור" על המתנה מורטת העצבים שלו לחבק שוב את אמילי ואמר שהוא יגיד לה: 'אני אוהב אותך, אני אוהב אותך, אני אוהב אותך'.

תומס אמר שהילדה האמיצה תתקבל על ידי הכלבה האהובה, ג'וני, וצעצועים מפנקים - ותיהנה מ"מסיבת יום ההולדת הטובה ביותר שמעולם לא הייתה לה".

אמילי ואביה ברגעים הראשונים לאחר הגעתה לישראל: צילום דובר צה"ל

"אני מצפה שהיא תכעס עלי מאוד מלכתחילה, 'איפה אבא? למה אבא לא בא להציל אותי?' אבל הדבר הגדול הוא שהיא לא יכולה להאשים את הכלב בכלל - ואני בטוח לחלוטין שהכלב יקבל את החיבוק ראשון לפניי" אמר ל'דיילי מירור'.

"היא באמת ילדה מיוחדת שאוהבת כל דבר בעולם הזה - אפילו את החלזונות הגדולים שמסתובבים בקיבוץ שלנו. אמילי נהגה לשים אותם על זרועותיה וידיה וללטף אותם בעדינות. אני בטוח שבסופו של דבר נוכל לרפא את כל הבעיות הפיזיות שעלולות להיגרם לה. אבל הדברים במוח הולכים לקחת הרבה יותר זמן ומאמץ".

אביה הסביר שהכלב שלה הולך להיות חלק חשוב בהחלמתה ואף אמר לנציגי הצבא שג'וני חלק מהתהליך. הוא אמר: "הכלב כל כך אוהב וכל כך רגוע בדרך כלל. הוא ההשפעה המרגיעה שאמילי תצטרך בשבועות הקרובים".

"התעקשתי לחלוטין שהכלב חייב לבוא איתי לקבל אותה, ולהפתעתי הצבא הישראלי הסכים", הוסיף.

תחילה הודיעו לו שהיא נרצחה ב-7 באוקטובר, אך מאוחר יותר נודע לתומס שהיא חיה ומוחזקת בשבי אצל חמאס.

תומס הוא ההורה היחיד של אמילי לאחר שאמה מתה מסרטן כשהייתה רק בת שנתיים. כעת האב רוצה לערוך לילדה מסיבה שלעולם לא תשכח. הוא אמר: "מלאו לה תשע ב-17 בנובמבר, יותר מחודש אחרי שנלקחה ממני. אני בטוח שלא היה לה מושג שזה יום ההולדת שלה - היא איבדה את תחושת הזמן והתאריכים שם. עדיין יש לי את הבלונים למסיבה - זה מרחף בחדר במלון שלי, נעשה מסיבה נהדרת,.

אתמול לאחר השחרור מסרה משפחת הנד לתקשורת הישראלית  בתגובה לשחרורה של אמילי הנד בת ה-9 משבי חמאס: "אנחנו שמחים כל כך לחבק את אמילי שוב, אבל באותו הזמן אנחנו זוכרים את רעיה רותם ואת כל החטופים שעדיין לא חזרו". רעיה רותם היא חברתה של אמילי שעדיין בשבי החמאס.

עוד נאמר: "אנחנו לא מוצאים את המילים לתאר את הרגשות שלנו אחרי 50 ימים מאתגרים ומסובכים. אנחנו שמחים כל כך לחבק את אמילי שוב, אבל באותו הזמן אנחנו זוכרים את רעיה רותם ואת כל החטופים שעדיין לא חזרו. אנחנו נמשיך להיאבק ולעשות כל שביכולתנו כדי להחזיר אותם הביתה. אנחנו רוצים להודות לכל מי שעזר ותמך בנו במהלך ה-50 ימים האחרונים עד שובה של אמילי. אנחנו מעריכים את התמיכה הבלתי מתפשרת, נמשיך יחד עד לחזרתם הבטוחה של כולם הביתה".

חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד