ח' סיון התשפ"ד
14.06.2024
מייחלים להפסקת אש

מחבלי חמאס המליצו לחטופים המבוגרים לעשות "צעדה" מדי יום

בנו של עמירם קופר שנמצא בשבי בעזה, מספר כי אביו לא קיבל הרבה מהתרופות הדרושים לו וגם שהוא המשיך להיאבק במחלות לא מאובחנות שהוא חווה לפני שנחטף. "יש לו הרבה כאבי בטן", אמרה בתו רותם קופר, "ואנחנו לא יודעים מה זה, אבל ברור שהם לא הולכים לקחת אותו לבדיקת CT"

מחבלי חמאס המליצו לחטופים המבוגרים לעשות "צעדה" מדי יום
שחרור חטופים צילום: תעמולת חמאס

נורית קופר, בת 79, היא אחת מהחטופות ששוחררו על ידי חמאס, בנה, רותם קופר, ממשיך ללחוץ לשחרורם של החטופים הנותרים, במיוחד אלה הזקנים והחולים. אביו, עמירם קופר, שמלאו לו 85 ב-11 בדצמבר, נותר בשבי.

"דרוש הסדר קונקרטי לחילוץ קשישים ואנשים עם מצבים כרוניים. ואנחנו יודעים שהזמן הוא המהות", אמרה רותם קופר. "עם קשישים, כמה שבועות או כמה ימים יכולים לעשות את ההבדל בין לצאת מזה בחיים או לא".

כשישראל פתחה מחדש בתקיפות אוויריות על עזה ביום שישי, הדאגה שלו התחזקה. "אני ומשפחתי מודאגים מאוד לגבי שלומו של אבי עכשיו כשהמלחמה משתוללת שוב", אמר ל'ניו יורק טיימס'. "קיווינו שהפסקת האש וחילופי בני הערובה יתחדשו עם שחרור בני ערובה קשישים כמו אבי".

עמירם ונורית נחטפו מקיבוץ ניר עוז. לפי מה שנודע לו מאמו, ששוחררה ב-23 באוקטובר לאחר 17 ימי שבי, ומאחרים ששוחררו בימים האחרונים, הוריו ואחרים הוחזקו מתחת לאדמה במנהרות, חמישה אסירים בחדר קטן עם מעט אור או אוורור. על הקרקע החולית היה מזרון וכמה כריות.

האוכל היה דל. ברוב הימים נתנו להם פיתה עם שמן זית. מדי פעם היו גבינות ומלפפונים.

אבל יותר מדאיג, אמר קופר, הוא שנאמר לו גם שאביו לא קיבל הרבה מהתרופות הדרושים לו וגם שהוא המשיך להיאבק במחלות לא מאובחנות שהוא חווה לפני שנחטף.

"יש לו הרבה כאבי בטן", אמרה רותם קופר, "ואנחנו לא יודעים מה זה, אבל ברור שהם לא הולכים לקחת אותו לבדיקת CT".

מניעת הטיפול הרפואי עשויה להשפיע על רבים, אם לא על כולם, מבני הערובה המבוגרים - כמו גם על אלו עם מחלות כרוניות.

כדי לנסות למנוע מהאסירים ניוון שרירים שיכולים לנבוע מחוסר תנועה בזמן כליאתם בחדר קטן, עודדו אנשי חמאס את בני הערובה המבוגרים ללכת מדי יום, אמר רותם קופר.

אבל ההליכה בקרקע החולית של המנהרות האפלות הייתה קשה להוריו ולחבריהם החטופים, במיוחד בגלל שמחבלי חמאס לקחו את משקפי הראייה של אביו כשחטפו אותו ושברו את כתפה של אמו. אמו ששוחררה מאז מסתייעת באמצעות פיזיותרפיה. "שאר ההחלמה שלה מסובכת יותר", אמר בנה.

"מנטלית" הוא אמר, "היא בהחלט משתפרת. היא יותר מעורבת עם אנשים והופכת עצמאית יותר. אבל דבר אחד שאתה צריך לשמור בהקשר הוא שחלק מההחלמה הוא החזרה למה שהיית עושה בעבר".

לנורית קופר זה לא אפשרי. "אבא שלי עדיין חטוף", אמרה רותם קופר, "והיא לא יכולה לגור בביתה בקיבוץ. אף אחד כבר לא גר שם".

שחרור חטופים חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד