ז' סיון התשפ"ד
13.06.2024
הגיבור שנורה בפיגוע

אביו של יובל קסטלמן יוצא למאבק: "הבן שלי נרצח"

מותו של יובל דורון קסטלמן, הגיבור שנטרל את שני המחבלים ושילם בחייו למרות התיעוד שמוכיח כי פעל כמצופה, הרים ידיים וזעק "אני ישראלי - אל תירו" ממשיך להדהד. אביו יוצא למאבק כדי להשיג צדק לבנו. הוא סבור "הבן שלי הוצא להורג, הוא נרצח. נרצח על ידי החיילים האלו"

אביו של יובל קסטלמן יוצא למאבק: "הבן שלי נרצח"
יובל דורון קסטלמן ז"ל צילום: באדיבות המשפחה

משה קסטלמן, אביו של עו"ד יובל דורון קסטלמן ז"ל, שנורה למוות בידי שני חיילי מילואים לאחר שחיסל בבוקר יום חמישי האחרון באקדחו את שני המחבלים שביצעו את הפיגוע הקטלני בירושלים, טוען בראיון ל-ynet: "הבן שלי נרצח. אין הגדרה אחרת למה שעשו לו".

האב סיפר בראיון על אישיותו של בנו הגיבור: "יובל היה תמיד בחור חדור מטרה. הוא היה בוחר מטרה ומשיג אותה. הוא השיג שלושה תארים אקדמיים, היה בתחילת דרכו במג"ב עוטף ירושלים, אחר כך במשטרה הכחולה, עבר לרשות להגנת הצרכן בתפקיד ניהולי ואחר כך עבר לנציבות שירות המדינה, כי הוא סיים משפטים ועשה שם את הסטאז'. שם הוא גם נשאר לעבוד, במחלקה המשפטית, כל חוות הדעת במינוי בכירים בנציבות שירות המדינה כמו מנכ"לים של משרדי ממשלה ועוד".

משה לא הופתע מכך שבנו זינק אל מעבר לכביש וחיסל את שני המחבלים: "יובל היה בחור שלא מהסס. כשהיה צריך להיכנס למגע ולעזור, כמו במקרה הזה, שבו אזרח עצר את הרכב וזינק לזירה ולא שרד אותה. גם בעזרה לחברים, הוא תמיד נרתם. זה פשוט אובדן גדול בשבילנו".

יובל קסטלמן ז"ל / זירת הפיגוע | צילום: באדיבות המשפחה / חיים גולדברג, פלאש 90.

למרות שהפיגוע התרחש בסביבות השעה 07:30 בבוקר, האב משה קסטלמן מספר ל-ynet כי רק בשעות הצהריים נודע להם כי יובל ז"ל מאושפז במצב אנוש: "הודיעו לנו באופן עקיף. התקשרו מימ"ר ירושלים ואמרו שנמצא אצלם הנשק שלו, הארנק שלו והטלפון שלו. נסענו מיד לבית החולים, ושם התברר לנו עד כמה המצב שלו אנוש. מהבוקר עבדו עליו וניתחו אותו, אך לצערנו אחרי כמה שעות נקבע מותו", סיפר האב.

האב: "גם לי יש נשק אישי"

על התוצאה הטראגית, אומר משה: "זה לא אמור היה לקרות. החיילים התנהגו שם בצורה שלומיאלית. גם לי יש נשק אישי, ואני מודה שאני לא יודע מה אעשה בפעם הבאה. אם אני רואה שנכנסים מעורבים כאלה שמסכנים אותי, אז אולי אעדיף שלא להתערב", אמר האב השכול.

יובל נורה בשוגג אחרי שחיסל את המחבלים בירושלים // מתוך כאן 11

הוא הוסיף ואמר: "בני ראה את האירוע מהרכב שלו. עצר מיד, יצא מהרכב שלו, התקרב אל המחבלים ממש, רגעים לפני שביצעו את הרצח והתכוונו לחזור לרכב שלהם. יובל הגיע מטרים ספורים מאחד המחבלים וירה בו. פתאום התחילו לירות עליו".

זירת הפיגוע. צילום: חיים גולדברג, פלאש 90.

"יובל התיישב על הכביש, הרים ידיים. הוא ידע בדיוק מה לעשות. פתח את החולצה להראות שאין לו חגורת נפץ, הרים ידיים, צעק להם: 'אני ישראלי, אל תירו' - והם ירו בצורה בלתי נתפסת. אני יכול להבין אם הוא היה נפגע מהירי של המחבלים, כי זה הסיכון שלקח, אבל הוא עזר להציל חיים ורצחו אותו. איך חייל מילואים שלומיאל כזה, שלא ראוי בכלל להחזיק נשק, ניגש אליו ויורה בו?".

בראיון ל-ynet' דורש האב חקירה יסודית של האירוע, וטוען שמדובר ברצח לכל דבר: "הבן שלי הוצא להורג, הוא נרצח. נרצח על ידי החיילים האלו. אני לא חוקר, אני מבין בדיעבד שלא ביצעו נתיחה בגופה, שאין להם את הקליעים, אני לא יודע על מה הם מתבססים. אבל הם צריכים לבצע פה חקירה מלאה ושלמה ולהגיע לעובדות ופה זה צריך להסתיים בכתב אישום. אין שום דרך אחרת. מי שביצע את הירי הזה צריך לעמוד לדין על רצח".

החיילים לא טעו סבור משה קסטלמן. לדבריו: "מבחינתי אין שום אפשרות שיקבעו שהחיילים טעו על רקע המצב המלחמתי. אם תהיה כזאת מסקנה, אני איאבק בה. כל בר דעת רואה מה קרה שם. הוצאה להורג".

נורה יום לפני יום הולדת 39

כזכור, שני החיילים ירו ביובל דורון קסטלמן ז"ל אחרי שסברו בשוגג שמדובר במחבל שלישי, למרות שבתיעוד מהאירוע נראה קסטלמן מרים את ידיו לאות כניעה, מוריד את חולצתו כדי להראות להם שאינו נושא מטען חבלה.

יובל נפצע אנושות ומאוחר יותר בשעות הערב נפטר מפצעיו בבית החולים שערי צדק - יום לפני יום הולדתו ה-39. ביום שישי ביום הולדתו, הוא הובא לקבורה בבית העלמין בקריית טבעון, היישוב שבו גדל. יובל התגורר במבשרת ציון ועבד כעורך דין בנציבות שירות המדינה. 

צילום: חיים גולדברג, פלאש 90.

אחד החיילים צפוי להיחקר בימים הקרובים תחת אזהרה במשטרה הצבאית, והיום (ראשון) יילקח נשקו לצורך בדיקה. תחילה הודיע דובר צה"ל ביום שישי כי מי שיחקרו את האירוע הם המשטרה ושב"כ שממילא חוקרים את הפיגוע. אולם בהמשך חזר בו דובר צה"ל והודיע כי גם מצ"ח תחקור את שני החיילים.

דודו של יובל ז"ל, רן קסטלמן כתב הלילה ברשת X כי "אף נציג רשמי לא פנה אלינו עד כה ואנחנו לא מבינים מדוע המשטרה לא חוקרת באופן מיידי חשד לרצח".

פיגוע ירי ירושלים חיילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד