י"ב סיון התשפ"ד
18.06.2024
מאז ה-7 באוקטובר

2,000 חיילים נזקקו לקב"ן; רובם חזרו ליחידות

רובם הגדול של נפגעי הקרב חזרו ליחידות שלהם לאחר הטיפול. נפגע קרב מוגדר מי שעבר אירוע כמו ירי, קרב, פציעה או נחשף לפציעות ומראות קשים של אחרים, ועקב כך נפגעה רמת התפקוד שלו | ואלו הם התסמינים לפגיעה נפשית

2,000 חיילים נזקקו לקב"ן; רובם חזרו ליחידות
חיילים סמוך לגבול לבנון צילום: אייל מרגולין, פלאש 90

כ-2,000 חיילים וחיילות הוגדרו נפגעי קרב מאז פרצה מלחמת 'חרבות ברזל ב-7 באוקטובר ונזקקו לקב"ן (קצין בריאות נפש), מהם 200 בשלושת השבועות הראשונים לתמרון הקרקעי. עם זאת בין 75% עד 80% מתוך 2,000 החיילים והחיילות שהוגדרו נפגעי קרב חזרו ליחידות שלהם. כך דווח ברשת ב'.

נפגע קרב מוגדר מי שעבר אירוע כמו ירי, קרב, פציעה או נחשף לפציעות ומראות קשים של אחרים, ועקב כך נפגעה רמת התפקוד שלו. פגיעה ברמה התפקודית יכולה להתבטא במגוון תגובות כמו התכנסות, שתיקה, חרדה, לחץ או תחושה כללית קשה שמלווה את החייל או החיילת.

כחלק מהפרוטוקול הטיפולי ועקרונות הטיפול הנפשי שקבע חיל הרפואה, מוטב להחזיר חייל נפגע קרב לפעילות ועשייה. כך הצליחו בחיל הרפואה להחזיר את מרבית החיילים והחיילות לפעילות בצה"ל.

צה"ל פתח מאז 7 באוקטובר שני מרכזי בריאות הנפש בדרום הארץ וגם מוקד טלפוני, לשם גייס פסיכולוגים ופסיכיאטרים שהם קב"נים במילואים. כל המרכזים עובדים 24 שעות ביממה, זאת בגלל שטיפול מיידי מפחית את הסיכון שבהמשך תתפתח הפרעת פוסט טראומה. חלק מקציני בריאות הנפש נמצאים בשטחי הלחימה כדי לתת למפקדים כלים שיעזרו לדבר עם החיילים על תחושותיהם.

טיפול פסיכולוגי חיילים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד